Acord pedagogic pentru anul școlar 2025-2026
Rezultatul probei practice susținute în vederea obținerii acordului directorului liceului pedagogic – 08.05.2025
Rezultatul probei practice susținute în vederea obținerii acordului directorului liceului pedagogic – 07.05.2025
Organizarea probelor practice pentru obținerea acordului directorului liceului pedagogic
08.05.2025
8.00-12.00: Lecții demonstrative conform graficului următor:
Nr.
crt. |
Nume și prenume candidat | Proba practică |
1. | NIȚĂ DIANA FLORENTINA | Data:08.05.2025
Ora: 8.00-8.50 Clasa: III S Disciplina: Întâlnirea de dimineață Tema lecției: Păsări migratoare |
2. | DIACONU DĂNUȚ GHEORGHE | Data:08.05.2025
Ora: 9.00-9.50 Clasa: XII F, specializarea ştiinţe ale naturii – bilingv engleză Disciplina: Istorie Tema lecției: Biserica și școala Tipul lecției: Mixtă |
3. | GEALEPU MARIA | Data:08.05.2025
Ora: 10.00-10.50 Clasa: III S Disciplina: Activități la centre Tema lecției: Citire: Textul narativ ,, O întâmplare deosebită”, dupa Călin Gruia. Aprofundarea textului; Scriere: peronajele textului. Științe: păsări migratoare, rândunelele |
4. | DRĂGOI OVIDIU MARIAN | Data: 08.05.2025
Ora: 11.10-12.00 Clasa: IX A, specializarea invățător-educatoare Disciplina: Istorie Tema lecției: Reforma religioasă în Transilvania Tipul lecției: Mixtă |
12.10-13.00: Analiza unui proiect didactic elaborat de un elev de clasa a XI-a, profil pedagogic, în specialitatea postului vizat
începând cu ora 13.10-15.10:
- autoevaluarea lecției demonstrative susținute, conform grilei specifice – 15 minute/candidat
- prezentarea îndrumărilor metodice, ca urmare a analizei proiectului didactic, conform grilei specifice – 15 minute/candidat
13.10-13.40: NIȚĂ DIANA FLORENTINA
14.40-14.10: GEALEPU MARIA
14.10-14.40: DIACONU DĂNUȚ GHEORGHE
14.40-15.10: DRĂGOI OVIDIU MARIAN
07.05.2025
8.00-10.50: Lecții demonstrative conform graficului următor:
Nr.
crt. |
Nume și prenume candidat | Proba practică |
1. | MITREA FLORENTINA-LARISA | Data:07.05.2025
Ora: 8.00-8.50 Clasa: IX E, specializarea Științe sociale Disciplina: Limba franceză Tema lecției: Sports et santé Tipul lecției: Mixtă |
2. | ANDREI GHEORGHE | Data: 07.05.2025
Ora: 9.00-9.50 Clasa: V C Disciplina: Educație socială Tema lecției: Copii în situații de risc Tipul lecției: Însușire de noi cunoștințe |
3. | MAICAN IASMIN-TEODORA | Data: 07.05.2025
Ora: 10.00-10.50 Clasa:III S Specializare: Învățător/Institutor pentru învățământul primar/Profesor pentru învățământ primar Disciplina: Activitate la centre Tema lecției: Citire: Textul narativ ,, O întâmplare deosebită”, după Călin Gruia. Lectura textului; Scriere: Textul narativ ,, O întâmplare deosebită”, după Călin Gruia – Exerciții de vocabular; Tehnici de lucru: combinate (decupare, lipire, colaj). Elemente de limbaj plastic: formă, volum. Subiectul aplicativ: Ceasul Tipul lecției: lecție de formare de priceperi și deprinderi |
11.10-12.00: Analiza unui proiect didactic elaborat de un elev de clasa a XI-a, profil pedagogic, în specialitatea postului vizat
începând cu ora 12.10:
- autoevaluarea lecției demonstrative susținute, conform grilei specifice – 15 minute/candidat
- prezentarea îndrumărilor metodice, ca urmare a analizei proiectului didactic, conform grilei specifice – 15 minute/candidat
12.10-12.40: Limba franceză
12.40-13.10: Educație socială
13.10-13.40: Învățător/Institutor pentru învățământul primar/Profesor pentru
învățământ primar
În atenția candidaților înscriși pentru obținerea acordului directorului de liceu pedagogic în etapa de prelungire a duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată, în anul școlar 2025-2026
09.00-09.50: Lecții demonstrative conform graficului următor:
Nr.
crt. |
Nume și prenume candidat | Proba practică |
1. | ȚERMURE ALEXANDRU | Data:17.04.2025
Ora: 9.00-09.50 Clasa: X C Disciplina: Limba engleză Tema lecției: Future forms Tipul lecției: Însușire de cunoștințe – Communication and acquisition of new knowledge |
10.00-10:50: Analiza unui proiect didactic elaborat de un elev de clasa a XI-a, profil pedagogic, în specialitatea postului vizat
11.00-11.30:
-
- autoevaluarea lecției demonstrative susținute, conform grilei specifice – 15 minute/candidat
- prezentarea îndrumărilor metodice, ca urmare a analizei proiectului didactic, conform grilei specifice – 15 minute/candida
În atenția candidaților înscriși pentru obținerea acordului directorului de liceu pedagogic în etapa de pretransfer
8.00-13.00: Lecții demonstrative conform graficului următor:
Nr.
crt. |
Nume și prenume candidat | Proba practică |
1. | BUCURICĂ CERASELA GABRIELA | Data:31.03.2025
Ora: 8.00-8.50 Clasa:III S Specializare: Învățător/Institutor pentru învățământul primar/Profesor pentru învățământ primar Disciplina: Întâlnire de dimineață Tema lecției: Invenții spațiale Tipul lecției: Formare de priceperi și deprinderi |
2. | DRĂGHICI ALEXANDRA GEORGIANA | Data:31.03.2025
Ora: 9.00-9.30 Clasa: III S Specializare: Învățător/Institutor pentru învățământul primar/Profesor pentru învățământ primar Disciplina: Limba și literatura română Tema lecției: Textul narativ ,,Max, Duc şi nava cosmică”, după Walt Disney. Aprofundarea textului Tipul lecției: Formare de priceperi și deprinderi |
3. | DUMITRU NAOMI | Data:31.03.2025
Ora: 9.35-10.05 Clasa: III S Specializare: Învățător/Institutor pentru învățământul primar/Profesor pentru învățământ primar Disciplina: Matematică Tema lecției: Adunarea și scăderea fracțiilor (pe baza suportului intuitiv) Tipul lecției: Formare de priceperi și deprinderi |
4. | SILIVESTRU SORINA ALEXANDRA | Data:31.03.2025
Ora: 10.00-10.50 Clasa:XII F, specializarea științe ale naturii bilingv engleză Disciplina: Limba engleză Tema lecției: Participles Tipul lecției: Communication and acquisition of new knowledge |
5. | NECULAE CRISTINA STELUȚA | Data:31.03.2025
Ora: 11.10-12.00 Clasa:XII C, specializarea filologie bilingv engleză Disciplina: Limba și literatura română Tema lecției: Romanul postbelic. Marin Preda – lectura critică (viziunea despre lume, temă și motive) Tipul lecției: Formare de priceperi și deprinderi |
6. | ȘANDRU FLORINA | Data:31.03.2025
Ora: 12.10-13.00 Clasa: XII C, specializarea filologie bilingv engleză Disciplina: Limba și literatura română Tema lecției: Romanul postbelic. Marin Preda (particularități de construcție a personajului) Tipul lecției: Formare de priceperi și deprinderi |
7. | VIȘAN MIHAELA | Data:31.03.2025
Ora: 12.10-13.00 Clasa: XI D, specializarea matematică-informatică Disciplina: Matematică Tema lecției: Asimptotele funcțiilor reale Tipul lecției: Comunicare-însuşire de cunoştinţe |
13.10-14.00: Analiza unui proiect didactic elaborat de un elev de clasa a XI-a, profil pedagogic, în specialitatea postului vizat
începând cu ora 14.00:
- autoevaluarea lecției demonstrative susținute, conform grilei specifice – 15 minute/candidat
- prezentarea îndrumărilor metodice, ca urmare a analizei proiectului didactic, conform grilei specifice – 15 minute/candidat
8.00-08.50: Lecții demonstrative conform graficului următor:
Nr.
crt. |
Nume și prenume candidat | Proba practică |
1. | IANCU GEORGE LUCIAN | Data:02.04.2025
Ora: 08.00-08.50 Clasa: I B Disciplina: Educație fizică și sport Tema lecției: Viteza de reacție/ deprinderi specifice jocului de minibaschet Tipul lecției: Învățare |
09.00-09.50: Analiza unui proiect didactic elaborat de un elev de clasa a XI-a, profil pedagogic, în specialitatea postului vizat
10.00-10.30:
-
- autoevaluarea lecției demonstrative susținute, conform grilei specifice – 15 minute/candidat
- prezentarea îndrumărilor metodice, ca urmare a analizei proiectului didactic, conform grilei specifice – 15 minute/candidat
2. | NICOARĂ IOANA ALEXANDRA | Data:02.04.2025
Ora: 9.00-9.50 Clasa:XII F, specializarea științe ale naturii bilingv engleză Disciplina: Limba engleză Tema lecției: Mixed conditionals Tipul lecției: Revision and consolidation |
10.00-10.50: Analiza unui proiect didactic elaborat de un elev de clasa a XI-a, profil pedagogic, în specialitatea postului vizat
11.00-11.30:
-
- autoevaluarea lecției demonstrative susținute, conform grilei specifice – 15 minute/candidat
- prezentarea îndrumărilor metodice, ca urmare a analizei proiectului didactic, conform grilei specifice – 15 minute/candidat
Informații cu privire la eliberarea acordului directorului liceului pedagogic, necesar cadrelor didactice în vederea ocupării posturilor/catedrelor vacante/rezervate complete/incomplete, începând cu etapa de completare de normă didactică de predare.
Solicitanţii, inclusiv cadrele didactice titulare, trebuie să prezinte în perioadele de înscriere şi de verificare a dosarelor/validare a fişelor de înscriere la aceste etape, acordul directorului liceului pedagogic eliberat în baza criteriilor stabilite de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate de la clasele/grupele din profilul pedagogic, constituite din discipline aferente calificărilor care conferă dreptul de încadrare în funcții didactice de predare, respectiv învățător-educatoare și educator-puericultor pentru instituția noastră. Disciplinele menționate anterior se regăsesc în Anexa nr. 2 la Regulamentul-cadru pentru organizarea şi funcţionarea învăţământului pedagogic în sistemul de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4812/2020.
Acordul directorului liceului pedagogic, în care se precizează etapa de mobilitate pentru care a fost eliberat, este avizat de inspectorul şcolar care coordonează activitatea liceelor care școlarizează elevi la profilul pedagogic.
Criteriul stabilit de către Consiliul de administraţie al colegiului, în şedinţa din 04.02.2025, conform art. 4, alin. (2), lit. f) din Metodologia–cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2025-2026, aprobată prin O.M.E. nr. 7495/02.12.2024, este obținerea a minimum 90 de puncte la proba practică (din punctajul maxim de 100 de puncte) ce va consta în susținerea unei lecții demonstrative de specialitate, cu ponderea de 60% din punctajul maxim de 100 de puncte, analiza/autoevaluarea lecției demonstrative de specialitate susținute, cu ponderea de 20% din punctajul maxim de 100 de puncte și analiza unui proiect didactic elaborat de un elev de clasa a XI-a, profil pedagogic, în specialitatea postului vizat, cu ponderea de 20% din punctajul maxim de 100 de puncte.
Calendarul eliberării acordului directorului liceului pedagogic, necesar cadrelor didactice în vederea ocupării posturilor/catedrelor vacante/rezervate complete/incomplete, începând cu etapa de completare de normă didactică de predare.
CERERE pentru obținerea acordului directorului liceului pedagogic
GRILE DE EVALUARE
- FIŞA DE OBSERVARE A LECŢIEI
- INDICATORI DE (AUTO)EVALUARE A LECȚIEI
- FIȘĂ DE EVALUARE A CAPACITĂȚII DE ÎNDRUMARE A PROIECTĂRII DIDACTICE