Repartizarea elevilor claselor pregătitoare pe formațiuni de studiu, în anul școlar 2024-2025

A N U N Ţ

         Înscrierea copiilor în clasa pregătitoare, an şcolar 2024–2025, şi validarea cererilor se realizează la secretariatul unităţii conform Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul școlar 2024-2025 și calendarului înscrierii, aprobate prin Ordinul ministrului educației nr. 4019 / 15.03.2024 după cum urmează:

Perioada de înscriere: 11 aprilie – 14 mai 2024.

Program de înscriere: în intervalul orar 800 – 1800 ( luni – joi ) şi 800 – 1700 ( vineri )

CALENDARUL înscrierii în învăţământul primar pentru anul şcolar 2024-2025

Cererile de înscriere pot fi depuse astfel:

  1. Online, prin completarea cererii pe site-ul http://inscriere.edu.ro/cerere.

In acest caz, documentele necesare pentru înscriere și documentele necesare pentru departajare se depun la secretariatul unității școlare unde se va face și validarea cererii de ȋnscriere;

  1. La sediul unității; ȋn această situație cererea se completează de către un membru al comisiei de ȋnscriere, iar documentele necesare pentru ȋnscriere şi cele pentru departajare se depun la secretariat ȋn momentul ȋnscrierii.

Plan de şcolarizare 2024-2025:                                                                                      

  • 2 clase cu program tradiţional – 44 locuri;
  • 1 clasă cu program în alternativa Step By Step – 22 locuri;

Documente necesare pentru înscriere:

  1. cerere – tip de înscriere – se completează online/la sediul unităţii de ȋnvăţământ;
  2. copie certificat de naştere al copilului;
  3. copie după actul de identitate al părintelui/ reprezentantului legal;
  4. adeverintă defalcată pe ani de studiu de la grădiniţă din care să reiasă faptul că a frecventat grupă ȋn alternativa Step by Step (doar pentru copiii care se ȋnscriu la clasa de Step by Step);
  5. documente care atestă dezvoltarea psihosomatică corespunzătoare pentru parcurgerea clasei pregătitoare (doar pentru copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2024);
  6. declarație-tip pe proprie răspundere, cu privire la veridicitatea datelor și a informațiilor completate în cererea tip – online (anexa 3);
  7. copie hotărâre de divorţ din care să reiasă încredinţarea copilului (unde este cazul);
  8. documente care să ateste îndeplinirea criteriilor generale de departajare;

Criterii generale de departajare:

  1. existenţa unui certificat medical de ȋncadrare ȋn grad de handicap a copilului;
  2. existenţa unui document care dovedește că este orfan de ambii părinţi. Situaţia copilului care provine de la o casă de copii / un centru de plasament / plasament familial se asimilează situaţiei copilului orfan de ambii părinţi;
  3. existenţa unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte;
  4. existenţa unui frate/a unei surori ȋnmatriculat / ȋnmatriculate ȋn unitatea de ȋnvăţământ respectivă.

Criterii specifice de departajare:

  1. distanţa faţă de şcoală a locului de muncă al părintelui / reprezentantului legal;

Se va depune la dosar extras din REVISAL; dacă din pagina REVISAL nu rezultă adresa punctului de lucru la care părintele își desfășoară efectiv activitatea, se va adăuga o adeverinţă cu adresa exactă.

  1. apropierea de școală a domiciliului părinţilor / reprezentanţilor legali;

Se va depune la dosar o copie a cărţii de identitate a părintelui / reprezentantului legal;

  1. exprimarea acceptului părinţilor/reprezentanţilor legali, ca fiul/fiica să fie repartizat la clasele de aplicaţie ale liceului pedagogic;

Se va depune la dosar o declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă acordul părinţilor.

  1. declaraţia părintelui/ reprezentanţilor legali că a luat la cunoştinţă faptul că la finalizarea ciclului primar, pentru continuarea studiilor ȋn clasa a V-a, este necesară susţinerea testării de selecţie;

Se va depune la dosar o declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă acordul părinţilor.

  1. continuitate la alternativa Step By Step, pentru ȋnvăţământul alternativ.

Se va depune la dosar adeverința eliberată de grădiniță, din care să rezulte frecventarea cursurilor la alternativa Step by Step și perioada școlarizării.

Grilă de evaluare a gradului de îndeplinire a criteriilor specific

Menţionăm că aceste  criterii au fost elaborate ȋn urma consultării cadrelor didactice, a partenerilor sociali – sindicatelor, a  Asociaţiei Părinţilor Cantacuzini.

Conform art.10 din metodologie, “repartizarea copiilor se face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil: se repartizează la început copiii care îndeplinesc trei dintre criteriile menționate la alin. (2), apoi copiii care îndeplinesc două dintre criterii și, în final, cei care îndeplinesc doar unul dintre criteriile menționate”. După aplicarea criteriilor generale, pentru locurile rămase neocupate, se aplică criteriile specifice.

NUMĂR TELVERDE – 0 800 816 245

Hartă pentru stabilirea distanței față de școală 

Grilă de evaluare a gradului de îndeplinire a criteriilor specific

Declarație acceptare repartizare la clase de aplicație

Declarație testare de selecție pentru admiterea în clasa a V-a

Consiliul de administratie al unitatii de invatamant a optat pentru  distribuirea aleatorie a elevilor  in formatiunile de studiu prin tragere la sorti. Hotărârea a fost luată în baza  ORDINULUI Nr. 3.945 privind aprobarea Procedurii de distributie aleatorie a anteprescolarilor/prescolarilor/elevlor in formatiunile de studiu

Admiși în baza criteriilor TRADIȚIONAL

Admiși în baza criteriilor STEP BY STEP