A N U N Ţ
Înscrierea copiilor în clasa pregătitoare, an şcolar 2025–2026, şi validarea cererilor se realizează la secretariatul unităţii conform Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul școlar 2025-2026 și calendarului înscrierii, aprobate prin Ordinul ministrului educației şi cercetării nr. 3435 / 28.02.2025 după cum urmează:
Perioada de înscriere: 31 martie – 06 mai 2025.
Program de înscriere: în intervalul orar 800 – 1800 ( luni – joi ) şi
800 – 1700 ( vineri )
Cererile de înscriere pot fi depuse astfel:
- Online, prin completarea cererii pe site-ul http://inscriere.edu.ro/cerere.
In acest caz, documentele necesare pentru înscriere și documentele necesare pentru departajare se depun la secretariatul unității școlare unde se va face și validarea cererii de ȋnscriere;
- La sediul unității; ȋn această situație cererea se completează de către un membru al comisiei de ȋnscriere, iar documentele necesare pentru ȋnscriere şi cele pentru departajare se depun la secretariat ȋn momentul ȋnscrierii.
Plan de şcolarizare 2025-2026:
- 2 clase cu program tradiţional – 44 locuri;
- 1 clasă cu program în alternativa Step By Step – 22 locuri;
Documente necesare pentru înscriere:
- cerere – tip de înscriere – se completează online/la sediul unităţii de ȋnvăţământ;
- copie certificat de naştere al copilului;
- copie după actul de identitate al părintelui/ reprezentantului legal;
- adeverintă defalcată pe ani de studiu de la grădiniţă din care să reiasă faptul că a frecventat grupă ȋn alternativa Step by Step (doar pentru copiii care se ȋnscriu la clasa de Step by Step);
- adeverința eliberată de grădiniță, din care să rezulte frecventarea cursurilor și perioada școlarizării în grădiniţele unde s-a efectuat practică pedagogică (pentru punctul 3 din grilă);
- documente care atestă dezvoltarea psihosomatică corespunzătoare pentru parcurgerea clasei pregătitoare (doar pentru copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2025);
- declarație-tip pe proprie răspundere, cu privire la veridicitatea datelor și a informațiilor completate în cererea tip – online (anexa 3);
- copie hotărâre de divorţ din care să reiasă încredinţarea copilului (unde este cazul);
- documente care să ateste îndeplinirea criteriilor generale de departajare;
Criterii generale de departajare:
- existenţa unui certificat medical de ȋncadrare ȋn grad de handicap a copilului;
- existenţa unui document care dovedește că este orfan de ambii părinţi. Situaţia copilului care provine de la o casă de copii / un centru de plasament / plasament familial se asimilează situaţiei copilului orfan de ambii părinţi;
- existenţa unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte;
- existenţa unui frate/a unei surori ȋnmatriculat / ȋnmatriculate ȋn unitatea de ȋnvăţământ respectivă.
Criterii specifice de departajare:
- distanţa faţă de şcoală a locului de muncă al părintelui / reprezentantului legal;
Se va depune la dosar extras din REVISAL; dacă din pagina REVISAL nu rezultă adresa punctului de lucru la care părintele își desfășoară efectiv activitatea, se va adăuga o adeverinţă cu adresa exactă.
- apropierea de școală a domiciliului părinţilor / reprezentanţilor legali;
Se va depune la dosar o copie a cărţii de identitate a părintelui / reprezentantului legal;
- experiența anterioară a copilului la grupe de aplicație ale liceului pedagogic din învățământul preșcolar în cadrul grădinițelor unde se efectuează practică pedagogică: Grădinița cu Program Prelungit Rază de Soare Târgoviște, Grădinița cu Program Prelungit Nr.15 Târgoviște, Grădinița cu Program Prelungit Nr.16 Târgoviște;
Se va depune la dosar adeverința eliberată de grădiniță, din care să rezulte frecventarea cursurilor și perioada școlarizării.
- exprimarea acceptului părinţilor/reprezentanţilor legali, ca fiul/fiica să fie repartizat la clasele de aplicaţie ale liceului pedagogic;
Se va depune la dosar o declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă acordul părinţilor.
- continuitate la alternativa Step By Step, pentru ȋnvăţământul alternativ.
Se va depune la dosar adeverința eliberată de grădiniță, din care să rezulte frecventarea cursurilor la alternativa Step by Step și perioada școlarizării.
Conform metodologiei, art.10, “repartizarea copiilor se face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil: se repartizează la început copiii care îndeplinesc trei dintre criteriile menționate la alin. (2), apoi copiii care îndeplinesc două dintre criterii și, în final, copiii care îndeplinesc doar unul dintre criteriile menționat”.
După aplicarea criteriilor generale, pe locurilor rămase neocupate, se aplică criteriile specifice. Ocuparea locurilor se realizează în ordinea descrescătoare a punctajului total obținut de candidați în funcție de gradul de îndeplinire a criteriilor specifice. Îndeplinirea criteriilor specifice va apreciată de către părinte, în baza documentelor depuse, în momentul depunerii dosarului, prin completarea grilei corespunzătoare și verificată de comisia de înscriere.
În situația în care doi sau mai mulți candidați au același punctaj și nu pot fi cuprinși toți în clasa pregătitoare în limita numărului de locuri aprobate pentru anul școlar 2025-2026, pentru departajare se vor aplica, în ordine, următoarele criterii:
- experiența anterioară a copilului la grupe de aplicație ale liceului pedagogic din învățământul preșcolar în cadrul grădinițelor unde se efectuează practică pedagogică;
- distanţa faţă de şcoală a locului de muncă;
- apropierea de școală a domiciliului.
Hartă pentru stabilirea distanței față de școală
Grilă de evaluare a gradului de îndeplinire a criteriilor specific
CERERE-TIP DE ÎNSCRIERE ÎN CLASA PREGĂTITOARE – 2025 – ETAPA I
Calendarul inscrierii in invatamantul primar pentru anul scolar 2025-2026