Clasa pregătitoare 2025-2026
- existenţa unui certificat medical de ȋncadrare ȋn grad de handicap a copilului;
- existenţa unui document care dovedește că este orfan de ambii părinţi. Situaţia copilului care provine de la o casă de copii / un centru de plasament / plasament familial se asimilează situaţiei copilului orfan de ambii părinţi;
- existenţa unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte;
- existenţa unui frate/a unei surori ȋnmatriculat / ȋnmatriculate ȋn unitatea de ȋnvăţământ respectivă.
Criterii specifice de departajare:
- distanţa faţă de şcoală a locului de muncă al părintelui / reprezentantului legal;
Se va depune la dosar extras din REVISAL; dacă din pagina REVISAL nu rezultă adresa punctului de lucru la care părintele își desfășoară efectiv activitatea, se va adăuga o adeverinţă cu adresa exactă.
- apropierea de școală a domiciliului părinţilor / reprezentanţilor legali;
Se va depune la dosar o copie a cărţii de identitate a părintelui / reprezentantului legal;
- experiența anterioară a copilului la grupe de aplicație ale liceului pedagogic din învățământul preșcolar în cadrul grădinițelor unde se efectuează practică pedagogică: Grădinița cu Program Prelungit Rază de Soare Târgoviște, Grădinița cu Program Prelungit Nr.15 Târgoviște, Grădinița cu Program Prelungit Nr.16 Târgoviște;
Se va depune la dosar adeverința eliberată de grădiniță, din care să rezulte frecventarea cursurilor și perioada școlarizării.
- exprimarea acceptului părinţilor/reprezentanţilor legali, ca fiul/fiica să fie repartizat la clasele de aplicaţie ale liceului pedagogic;
Se va depune la dosar o declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă acordul părinţilor.
- continuitate la alternativa Step By Step, pentru ȋnvăţământul alternativ.
Se va depune la dosar adeverința eliberată de grădiniță, din care să rezulte frecventarea cursurilor la alternativa Step by Step și perioada școlarizării.
Conform metodologiei, art.10, “repartizarea copiilor se face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil: se repartizează la început copiii care îndeplinesc trei dintre criteriile menționate la alin. (2), apoi copiii care îndeplinesc două dintre criterii și, în final, copiii care îndeplinesc doar unul dintre criteriile menționat”.
După aplicarea criteriilor generale, pe locurilor rămase neocupate, se aplică criteriile specifice. Ocuparea locurilor se realizează în ordinea descrescătoare a punctajului total obținut de candidați în funcție de gradul de îndeplinire a criteriilor specifice. Îndeplinirea criteriilor specifice va apreciată de către părinte, în baza documentelor depuse, în momentul depunerii dosarului, prin completarea grilei corespunzătoare și verificată de comisia de înscriere.
În situația în care doi sau mai mulți candidați au același punctaj și nu pot fi cuprinși toți în clasa pregătitoare în limita numărului de locuri aprobate pentru anul școlar 2025-2026, pentru departajare se vor aplica, în ordine, următoarele criterii:
- experiența anterioară a copilului la grupe de aplicație ale liceului pedagogic din învățământul preșcolar în cadrul grădinițelor unde se efectuează practică pedagogică;
- distanţa faţă de şcoală a locului de muncă;
- apropierea de școală a domiciliului.
Grilă de evaluare a gradului de îndeplinire a criteriilor specifice