Proiect nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000120987, „Play outdoor to learn more!”
Finanțat de Uniunea Europeană în cadrul programului ERASMUS+
Beneficiar: Colegiul Național Pedagogic „Constantin Cantacuzino” Târgoviște
Durata proiectului: 15 luni
Perioada de implementare: 01.06.2023 – 31.08.2024
Buget aprobat: 31780 EUR
Grup țintă:
- elevii claselor de gimnaziu
- elevii claselor de liceu IX-XI, non-vet
- cadrele didactice
- OBIECTIVE
I.1. Obiectivul proiectului:
Formarea a minimum 50% din profesori pentru abordarea educației și prin activități outdor, în vederea asigurării echilibrului fizic și emoțional, în condițiile digitalizării, până cel târziu în 2024.
I.2. Obiective specifice:
O1. Optimizarea practicilor educaționale multimodale prin raportarea strategiei didactice la joc, creativitate, stare de bine a elevilor și profesorilor, până la sfârșitul anului școlar 2023-2024.
Indicatori de realizare:
- Integrarea în demersul didactic cu cel puțin 30% mai mult față de momentul anterior mobilității, a metodologiei play to learn more, pe parcursul anului școlar 2023-2024.
- Creșterea mediilor generale a minimum 50% dintre elevii incluși în eșantionul reprezentativ al cercetării, pe baza dezvoltării competențelor cognitive, fizice și sociale ale acestora, la sfârșitul anului școlar 2023-2024.
O2. Dezvoltarea unor noi experiențe de învățare prin implementarea unei culturi pozitive, productivă și durabilă în sala de clasă, până la sfârșitul anului școlar 2023-2024.
Indicatori de realizare:
- Îmbunătățirea competențelor cadrelor didactice de a crea mentalități fericite prin implementarea 4C-urilor educației (creativity, critical thinking, communication, collaboration) cu cel puțin 30% mai mult față de momentul anterior mobilității, pe parcursul anului școlar 2023-2024.
- Îmbunătățirea pentru minimum 50% dintre elevii incluși în eșantionul reprezentativ al cercetării, a motivației pentru învățare, a gradului de participare activă la lecții într-un mediu fericit și flexibil, până la sfârșitul anului școlar 2023-2024.
O3. Formarea la elevi a deprinderilor de a învăța într-un mod sănătos prin implicarea lor în activități școlare și extrașcolare de tip outdoor, până la sfârșitul anului școlar 2023-2024.
Indicatori de realizare:
- Formarea la profesori a atitudinilor pozitive față de actul didactic în sistem outdoor, prin aplicarea cunoștințelor privind alternarea învățării în spațiul tradițional (sala de clasă) cu învățarea în mediul înconjurător (outdoor), în minimum 2 activități (elevi, profesori), până la sfârșitul anului școlar 2023-2024.
- Asigurarea echilibrului fizic și emoțional în activitățile de învățare în sistem bleanded learning/online, pentru minimum 50% dintre elevii incluși în eșantionul reprezentativ al cercetării, până la sfârșitul anului școlar 2023-2024.
O4. Dezvoltarea dimensiunii europene a educației oferite de școala noastră prin includerea în activitatea curentă a rezultatelor activităților de mobilitate implementate (cunoștințe, abilități) în beneficiul organizației, al personalului și al elevilor.
Indicatori de realizare:
- Implementarea activităților de mobilitate proiectate în procent de 100%, până la sfârșitul anului școlar 2023-2024.
- Participarea a minimum 85% din cadrele didactice cu baza în unitate la activități de diseminare și exploatare a rezultatelor proiectului, până la sfârșitul anului școlar 2023-2024.
- Creșterea gradului de satisfacție a beneficiarilor direcți ai educației oferite de școală ca urmare a implementării proiectului pentru minimum 85% dintre elevii incluși în eșantionul reprezentativ al cercetării, până la sfârșitul anului școlar 2023-2024.
- MOBILITĂȚI
II.1. Mobilități de grup ale elevilor
Nr.flux | Țara | Durata activității | Nr.participanți | Nr. însoțitori |
1. | Portugalia | 5 zile | 4 elevi de gimnaziu, din care 1* elev din categorii dezavantajate | 1 |
1. | Malta | 5 zile | 4 elevi de liceu, din care 1* elev din categorii dezavantajate | 1 |
*2 elevi din categorii dezavantajate (1* elev/flux)
- bariere legate de discriminare
- bariere legate de sisteme de educație și formare
- diferențe culturale
- dizabilități
- bariere economice
- bariere geografice
- probleme de sănătate
- bariere sociale
II.2. Mobilități pentru pesonalul didactic – Job shadowing
Nr.flux | Țara | Durata activității | Nr.participanți |
1 | Portugalia | 5 zile | 2 profesori |
2 | Malta | 5 zile | 2 profesori |
II.3. Mobilități pentru pesonalul didactic – Cursuri
Nr.flux | Țara | Localitate | Durata activității | Nr.participanți | Curs | Perioada |
1 | Spania | Alicante | 5 zile | 3 profesori | Smart teachers play more | 14.04.2024- 18.04.2024 |
2 | Olanda | Amsterdam | 5 zile | 3 profesori | A happy lesson | 18.03.2024-22.03.2024 |
3 | Spania | Barcelona | 5 zile | 3 profesori | Broadening horizons through outdoor learning | 25.03.2024-29.03.2024 |
`