Creative Class and Learning

Proiect nr. 2022-1-RO01-KA121-000058526

Finanțat de Uniunea Europeană în cadrul programului ERASMUS+

 

Pe toata perioda implementarii proiectului s-a desfasurat monitorizarea si evaluarea activitatilor. A fost intocmit un raport de monitorizare pentru activitatile desfasurate, in baza documentelor realizate de responsabilul cu fiecare activitate din proiect. Ca instrumente de monitorizare au fost utilizate chestionarele, fisele de monitorizare, fisele de observare a activitatilor.

 

1. Managementul proiectului

     Activitatea de monitorizare si evaluare s-a desfășurat permanent. Responsabilii au participat la toate intalnirile echipei de managment si implementare. În cadrul acestor intalniri au fost analizate problemele intampinate si s-au cautat solutii pentru buna implementare a proiectului.

2. Monitorizarea procesului de selecție

Dupa desfasurarea selectiei a fost aplicat un chestionar de satisfactie a participantilor la selectie. Au fost evidentiate urmatoarele puncte forte:

-au fost puse la dispozitia participantilor la selectie materiale necesare pregatirii probelor la pedagogie-100%,

-colaborarea cu membrii echipei a fost apreciata ca buna si foarte buna -100% (deshidere, amabilitate, explicatii clare, explicatii concrete).

Transparenta criteriilor de selectie și gradul de satisfactie privind modalitatea de derulare a acesteia a înregistrat procent de 83%.

Participantii la selectie au precizat urmatoarele aspecte care necesitau imbunatatire: punerea la dispozitie a unor materiale pentru pregatirea probei de limba engleza, explicarea mai clară a întregului proces.

3. Incheierea contractelor de colaborare cu partenerii si participantii

Responsabilii cu monitorizarea și evaluarea proiectului au sprijinit permanent coordonatorul si asistentul operational in activitatea de negociere si de incheiere a documentelor proiectului. Au fost prezenti la semnarea documentelor de mobilitate, au purtat discutii cu beneficiarii directi și cu parintii elevilor participanti la mobilitati.

4. Mobilitati profesori si mobilitati elevi

Inaintea mobilității toți beneficiarii au participat la pregătirea lingvistică, la pregătirea pedagogică și la cea culturală.

Pregatirea lingvistica: 4 dintre participanti au afirmat ca vorbesc fluent engleza si nu au nevoie de cursuri de pregatire. Cu toate acestea, au fost prezenti la activitatile de pregatire si au oferit sprijin colegilor si profesorilor.

Pregatirea pedagogica: au fost reluate aspectele relevante pentru participantii la mobilitati. Chestionarele aplicate au evidențiat faptul că pregătirea a fost relevantă și utilă pentru beneficiari.

Pregatirea culturala: a oferit participantilor repere esentiale in ceea ce priveste cultura turcă, spaniola, germană, italiană și bulgară. Acestea  au făcut ca adaptarea si acomodarea din perioada mobilitatii sa fie mai usoare.

Au fost și elevi care la finalul mobilității au afirmat că ar fi considerat oportun un număr mai mare de ore pentru pregătirea lingvistică și pedagogică.

Activitatea de monitorizare din timpul mobilitatilor a fost realizata de către profesorul insotitor, in cazul elevilor si de catre un profesor beneficiar pentru participantii la job-shadowing și la cursuri. Acesta a completat listele de prezenta zilnica, fisele de monitorizare a activitatilor desfasurate, a analizat si evidentiat zilnic aspectele pozitive si cele care au necesitat imbunatatiri. La revenirea in tara, beneficiarii au completat un chestionar de satisfactie privind mobilitatea.

Concluzii:

      ELEVI

În TURCIA au fost în mobilitate 30 de elevi de la specializarea educatori-învățători.

Organizația de primire a fost AMERIKAN KULTUR DERNEGI KIDS

Mobiliățile s-au desfăsurat în următoarele perioade: flux 1: 03.04.2023-14.04.2023, flux2: 08.05.2023-19.05.2023

În ceea ce privește gradul de satisfacție privind experiența Erasmus+ 24 dintre elevi au afirmat că au fost foarte satisfăcuți,    iar satisfacuti au fost 6. S-au declarta foarte satisfăcuți de organizarea activității de pregătire a mobilităților și de promptitudinea la solicitări 26 dintre participanți, de condițiile de cazare au fost foarte mulțumiți 21 dintre participanți, 9 dintre ei afirmând că se declara satisfăcuți. Transportul a fost apreciat satisfăcător de 17 dintre beneficiari și doar 12 au fost mulțumiți de condițiile de transport.

Toți beneficiarii au apreciat cursurile la care au participat afirmând că au fost de calitate și relevante, dar și amabilitatea gazdelor întrucât au fost bine primiti și au fost integrati corespunzător de către organizație. 29 au afirmat ca în organizația de primire au avut un mentor care le-a urmărit progresul și rezultatele obținute. Dintre beneficiile programului Erasmus+ elevii au apreciat: au dobândit sau și-au îmbunătățit abilitățile practice 29, au devenit mai stâpâni pe sine, independenti și responsabili 27, au idei mai clare asupra scopurilor personale și profesionale 24, și-au îmbunătățit capacitatea de a găsi un serviciu 22. Beneficiarii consideră că în urma participării la mobilități au învățat mai multe despre mediu, climă, sustenabilitate 20, și-au schimbat obiceiurile pentru a deveni sustenabili 18, înțeleg mai bine  diversitatea din societate 27, sunt mai implicati în a lupta împotriva discriminării, intoleranței, xenofobiei și rasismului 24, sunt mai interesati în a participa la alegeri, în alte procese democratice sau în viața comunității 14, au învățat mai multe despre Europa, despre Uniunea Europeană și despre valorile europene 23, au învățat mai multe despre metode noi și utile de a aplica tehnologia digitală 18, sunt dornici să aplice tehnologia digitală în activitatea de studiu sau la muncă 23.

Au primit suport pentru îmbunătățirea competențelor lingvistice-cursuri, materiale, și-au îmbunătățit competențele lingvistice 25. Doi elevi au afirmat că nu și-au îmbunătățit competențele lingvistice, iar trei elevi afirmă că deja vorbeau fluent engleza.

În proiectele ulterioare s-a propus să se aibă în vedere utilizarea transportului aerian pe distanțe mari, pentru asigurarea confortului și prevenirea oboselii.

GERMANIA (22 de participanți, specializarea matematică-informatică)

Organizația de primire WBS TRAINING AG

Perioada mobilității: 22.05.2023-02.06.2023

Toți cei 22 de beneficiari au fost foarte satisfăcuți de experiența Erasmus+.

Am analizat gradul de satisfacție privind activitățile de pregătire a mobilităților:

-organizarea activității din punct de vedere logistic și practic 100% foarte  satisfăcuți

-transport 100%  foarte  satisfăcuți

-asigurare 100% foarte  satisfăcuți

-promptitudine la solicitări 100% au fost foarte satisfăcuți.

-de cazare s-au declarat foarte satisfăcuti 18, iar satisfăcuti 4 beneficiari.

Privind organizația de primire beneficiarii au afirmat:

-cursurile au fost de calitate și relevante pentru beneficiar 100%,

-beneficiarul a fost bine primit și a fost integrat corespunzător de către organizația de primire 100%,

-în organizația de primire a avut un mentor care i-a urmărit progresul și rezultatele obținute 100%.

Dintre beneficiile programului Erasmus+ s-au evidentiat:

-au dobândit sau și-au îmbunătățit abilitățile practice 22,

-au devenit mai stâpâni pe sine, independenti și responsabili 18,

– au idei mai clare asupra scopurilor personale și profesionale 16

-și-au îmbunătățit capacitatea de a găsi un serviciu 16.

În urma participării la mobilități beneficiarul:

-a învățat mai multe despre metode noi și utile de a aplica tehnologia digitală 22,

-a învățat mai multe despre Europa, despre Uniunea Europeană și despre valorile europene 21,

-este dornic să aplice tehnologia digitală în activitatea de studiu sau la muncă 20,

– înțelege mai bine  diversitatea din societate 19,

-și-a schimbat obiceiurile pentru a deveni sustenabil 15,

-a învățat mai multe despre mediu, climă, sustenabilitate 13,

-este mai implicat în a lupta împotriva discriminării, intoleranței, xenofobiei și rasismului 11,

-este mai interesat în a participa la alegeri, în alte procese democratice sau în viața comunității 12.

Și-au îmbunătățit competențele lingvistice 21 dintre participanți, 1 elev a afirmat că vorbea deja fluent engleza.

SALAMANCASPANIA (8 participanți, specializarea educatori-puericultori)

Organizația de pimire-Tellus Education Group Limited

Perioada de mobilitate: 22.05.2023-02.06.2023

Toți cei 8 beneficiari au fost foarte satisfăcuți de experiența Erasmus+.

Am analizat gradul de satisfacție privind activitățile de pregătire a mobilităților:

-organizarea activității din punct de vedere logistic și practic 100% foarte  satisfăcuți

-transport 100%  foarte  satisfăcuți

-cazare 100%  foarte  satisfăcuți

-asigurare 100% foarte  satisfăcuți

-promptitudine la solicitări 100% au fost foarte satisfăcuți.

Privind organizația de primire beneficiarii au afirmat:

-cursurile au fost de calitate și relevante pentru beneficiar 7

-beneficiarul a fost bine primit și a fost integrat corespunzător de către organizația de primire 8

-în organizația de primire a avut un mentor care i-a urmărit progresul și rezultatele obținute 8

Dintre beneficiile programului Erasmus+ s-au evidențiat:

-au dobândit sau și-au îmbunătățit abilitățile practice 8

-au devenit mai stâpâni pe sine, independenti și responsabili 8

-au idei mai clare asupra scopurilor personale și profesionale 8

-și-au îmbunătățit capacitatea de a găsi un serviciu 8

În urma participării la mobilități beneficiarul:

-a învățat mai multe despre mediu, climă, sustenabilitate 8

-și-a schimbat obiceiurile pentru a deveni sustenabil 7

-înțelege mai bine  diversitatea din societate 8

-este mai implicat în a lupta împotriva discriminării, intoleranței, xenofobiei și rasismului 8

-este mai interesat în a participa la alegeri, în alte procese democratice sau în viața comunității 8

-a învățat mai multe despre Europa, despre Uniunea Europeană și despre valorile europene 8

Și-au îmbunătățit competențele lingvistice toți cei 8 participanți la mobilitate.

DENIZLI-TURCIA (5 participanți, specializarea educatori-puricultori)

Organizația de primire- Anatolia Education

Perioada de mobilitate:05.06.2023-16.06.2023

Toți beneficiarii au fost foarte satisfăcuți de experiența Erasmus+.

Am analizat gradul de satisfacție privind activitățile de pregătire a mobilităților:

-organizarea activității din punct de vedere logistic și practic 100% foarte  satisfăcuți

-transport 100%  foarte  satisfăcuți

-cazare 80%  foarte  satisfăcuți

-asigurare 100% foarte  satisfăcuți

-promptitudine la solicitări 100% au fost foarte satisfăcuți.

Privind organizația de primire beneficiarii au afirmat:

-cursurile au fost de calitate și relevante pentru beneficiar 100%

-beneficiarul a fost bine primit și a fost integrat corespunzător de către organizația de primire 100%

-în organizația de primire a avut un mentor care i-a urmărit progresul și rezultatele obținute 100%

Dintre beneficiile programului Erasmus+ s-au evidențiat:

-au dobândit sau și-au îmbunătățit abilitățile practice 3

-au devenit mai stâpâni pe sine, independenți și responsabili 3

-au mai clare asupra scopurilor personale și profesionale 4

-și-au îmbunătățit capacitatea de a găsi un serviciu 2

În urma participării la mobilități beneficiarul:

-a învățat mai multe despre mediu, climă, sustenabilitate 2

-și-a schimbat obiceiurile pentru a deveni sustenabil 4

-înțelege mai bine diversitatea din societate 3

-este mai implicat în a lupta împotriva discriminării, intoleranței, xenofobiei și rasismului 2

-este mai interesat în a participa la alegeri, în alte procese democratice sau în viața comunității 2

-a învățat mai multe despre Europa, despre Uniunea Europeană și despre valorile europene 5

-a învățat mai multe despre metode noi și utile de a aplica tehnologia digitală 3

-este dornic să aplice tehnologia digitală în activitatea de studiu sau la muncă 3

Toți participanții și-au îmbunătățit competențele lingvistice.

     MERSINTURCIA (2 beneficiari, specializarea educatori-puericultori)

Organizația gazdă-Ozel Lisan Egitim Kurumlu Guney Koleji Ilkokulu

Perioada mobilității: 07.08.2023-18.08.2023

Toți beneficiarii au fost foarte satisfăcuți de experiența Erasmus+.

Am analizat gradul de satisfacție privind activitățile de pregătire a mobilităților:

-organizarea activității din punct de vedere logistic și practic 100% foarte  satisfăcuți

-transport 100%  foarte  satisfăcuți

-cazare 50%  foarte  satisfăcuți

-asigurare 100% foarte  satisfăcuți

-promptitudine la solicitări 100% au fost foarte satisfăcuți.

Privind organizația de primire beneficiarii au afirmat:

-cursurile au fost de calitate și relevante pentru beneficiar 100%

-beneficiarul a fost bine primit și a fost integrat corespunzător de către organizația de primire 100%

-în organizația de primire a avut un mentor care i-a urmărit progresul și rezultatele obținute 100%

Dintre beneficiile programului Erasmul+ s-au evidențiat:

-au dobândit sau și-au îmbunătățit abilitățile practice 2

-au devenit mai stâpâni pe sine, independenti și responsabili 2

-au idei mai clare asupra scopurilor personale și profesionale 2

-și-au îmbunătățit capacitatea de a găsi un serviciu 1

În urma participării la mobilități beneficiarul:

-a învățat mai multe despre mediu, climă, sustenabilitate 2

-și-a schimbat obiceiurile pentru a deveni sustenabil 1

-înțelege mai bine  diversitatea din societate 2

-este mai implicat în a lupta împotriva discriminării, intoleranței, xenofobiei și rasismului 2

-este mai interesat în a participa la alegeri, în alte procese democratice sau în viața comunității 1

-a învățat mai multe despre Europa, despre Uniunea Europeană și despre valorile europene 2

-a învățat mai multe despre metode noi și utile de a aplica tehnologia digitală 1

-este dornic să aplice tehnologia digitală în activitatea de studiu sau la muncă 1

Și-au îmbunătățit competențele lingvistice toți participanții.

 PROFESORI

     BULGARIA_JOB SHADOWING (3)

Organizația de primire- Sredno uchilishte Emilyan Stanev

Perioada de mobilitate:15.05.2023-19.05.2023

Toți participanții au fost foarte satisfăcuți de experiența Erasmus+.

Am analizat gradul de satisfacție privind activitățile de pregătire a mobilităților:

-organizarea activității din punct de vedere logistic și practic 100% foarte  satisfăcuți

-transport 100%  foarte  satisfăcuți

-cazare 100%  foarte  satisfăcuți

-asigurare 100% foarte  satisfăcuți

-promptitudine la solicitări 100% au fost foarte satisfăcuți.

Privind organizația de primire beneficiarii au afirmat:

-cursurile au fost de calitate și relevante pentru beneficiar 100%

-beneficiarul a fost bine primit și a fost integrat corespunzător de către organizația de primire 100%

-în organizația de primire a avut un mentor care i-a urmărit progresul și rezultatele obținute 100%

Dintre beneficiile programului s-au evidențiat:

-a dobândit/și-a îmbunătățit abilitățile practice relevante pentru activitatea de la serviciu sau pentru dezvoltare profesionala 100%

-și-a îmbunătățit cunoțtințele din domeniul pe care îl predă 100%

-și-a îmbunătățit oportunitățile pentru carieră 100%

-și-a îmbunătățit competențele organizationale, de management  (1 participant din 3)

În urma participării la mobilități beneficiarul:

-a învățat mai multe despre mediu, climă, sustenabilitate 100%

-înțelege mai bine  diversitatea din societate 100%

-a învățat mai multe despre Europa, despre Uniunea Europeană și despre valorile europene 100%

– beneficiarul a învățat mai multe despre metode noi și utile de a aplica tehnologia digitală 100%

-este dornic să aplice tehnologia digitală în activitatea de studiu sau la muncă 100%

Toți participanții și-au îmbunătățit competențele lingvistice.

ITALIA_CURS (3)

Organizația de primire- EUROPASS SRL

Perioada de mobilitate:31.07.2023-04.08.2023

Participanții au fost foarte satisfăcuți și satisfăcuți (2) de experiența Erasmus+.

A fost analizat gradul de satisfacție a participanților în ceea ce privește calitatea cursului și am constatat următoarele:

-informare și transarență foarte mulțumiti 2  și acceptabil 1

-calitatea conținutului științific și pedagogic mulțumiți 100%

-dimensiunea europeană foarte mulțumiti 1, multumit 1, acceptabil 1

-servicii și facilități foarte multumiti 2, acceptabil 1

-certificarea rezultatelor foarte multumiti 1,  multumiti 2

Am analizat gradul de satisfacție privind activitățile de pregătire a mobilităților:

-organizarea activității din punct de vedere logistic și practic foarte  satisfăcuți 2 satisfacut 1

-transport foarte  satisfăcuți2, satisfacut 1

-cazare  foarte  satisfăcuți 1, satisfacut 2

-asigurare foarte  satisfăcuți 3 (100%)

-promptitudine la solicitări au fost foarte satisfăcuți. 3 (100%)

Dintre beneficiile programului s-au evidențiat:

-a dobândit/și-a îmbunătățit abilitățile practice relevante pentru activitatea de la serviciu sau pentru dezvoltare profesionala 100%

-și-a îmbunătățit cunostințele din domeniul pe care îl predă 100%

-și-a îmbunătățit oportunitățile pentru carieră 100%

-și-a îmbunătățit competențele organizationale, de management  (1 participant din 3)

În urma participării la mobilități beneficiarul:

-a învățat mai multe despre mediu, climă, sustenabilitate 1

-și-a schimbat obiceiurile pentru a deveni sustenabil 2

-înțelege mai bine  diversitatea din societate 3

-este mai implicat în a lupta împotriva discriminării, intoleranței, xenofobiei și rasismului 2

-este mai interesat în a participa la alegeri, în alte procese democratice sau în viața comunității 2

-a învățat mai multe despre Europa, despre Uniunea Europeană și despre valorile europene 3

-a învățat mai multe despre metode noi și utile de a aplica tehnologia digitală 1

-este dornic să aplice tehnologia digitală în activitatea de studiu sau la muncă 2

Toți participanții și-au îmbunătățit competențele lingvistice.

5. Certificarea competentelor imbunatatite

Responsabilii cu monitorizarea si evaluarea proiectului au participat la activiatatea de certificare a competentelor imbunatatite. Au fost analizate portofoliile elevilor care contin: caietele de practica in care au fost insemnate activitatile asistate, fisele de observare in care au fost evidentiate activități în care au fost integrate artele, materialele primite de la tutore, poze din activitatile desfasurate, dar si documntele de mobilitate in baza carora s-a realizat validarea rezultatelor de catre comisia desemnata din tara de trimitere.

6. Fallow-up-aplicarea

La revenirea din mobilitate, beneficiarii directi au implementat in activitatea desfasurata bunele practici observate si au realizat portofoliul care dovedeste ca rezultatele invatarii au ajutat la indeplinirea obiectivelor proiectului. Activitatea acestora a fost monitorizata si evaluata, prin completarea unor fise de monitorizare in baza documentelor existente in portofoliu.

 ELEVII ȘI PROFESORII

-au sustinut ateliere și activitati in care au utilizat artele în cadrul orelor,  activități pe care le-au observat in stagiul de practica. Acestea au fost adaptate specificului clasei la care au predat si competentelor urmarite. Activitatile desfasurate au fost indrumate de catre profesorii participanti la mobilitati, dar s-au desfasurat si la clase la care invatatorii/educatorii nu au fost beneficiari directi. De asemenea, multiplicarea rezultatelor s-a realizat si datorita faptului ca la activitati au asistat profesori si colegi care nu au fost participanti la mobilitati. Fiecare activitate a fost urmata de analiza lectiei.

-au prezentat bunele practici in cadrul consiliilor profesorale, cercurilor pedagogice, simpozioanelor sau conferintelor la care au participat

-au elaborat articole in care au fost prezentate experientele de succes din cadrul proiectului

De asemenea, in cadrul activitatilor de impartasire a experientelor de succes realizate in comun de catre elevi si profesori, precum atelierele de formare s-a  evidentiat imbunatatirea relatiei elev-profesor, cresterea increderii in fortele proprii, o comunicare/o colaborare mai eficienta, dezvoltarea spiritului de echipa. Transferul de bune practici a dus la cresterea stimei de sine, a spiritului de initiativa.

7. Diseminarea și exploatarea rezultatelor

Pentru monitorizarea si evaluarea acestei activități a fost analizat portofoliul responsabilului cu diseminarea si exploatarea rezultatelor.

8. Monitorizare si control si Evaluare

S-a desfasurat in fiecare luna si a urmarit implementarea in bune conditii a proiectului, astfel incat sa se asigure atingerea obiectivelor propuse.

9. Incheierea proiectului

Responsabilii cu monitorizarea si evaluarea au participat la activitatea de incheiere a proiectului. A fost elaborat un formular care a fost completat de catre participantii la activitate si care urmarea evidentierea elementelor esentiale din cadrul proiectului-obiectivele urmarite, rezultatele asteptate, impactul proiectului.