Beneficiar: Colegiul Național Constantin Cantacuzino Târgoviște
Durata proiectului: 12 de luni
Perioada de implementare: 01.12.2020 – 30.11.2021
Țările în care se realizează mobilitățile: Spania, Finlanda, Estonia
,,Una dintre cele mai mari provocări adresate tuturor este ca toți copiii să aibă un start egal. Dacă vii dintr-o familie bogată în România, ai foarte multe uși deschise. Reușești orice ar fi. Reușești chiar și dacă nu ai cea mai bună educație. Dar dacă vii dintr-o familie dezavantajată, ai o singură șansă în viață, iar aceasta este un profesor bun și o școală bună.”
(Andreas Schleicher, director pentru OECD)
Grup țintă: cadre didactice ale CNCC – învățători, profesori de limba română, de limba engleză, limba franceză, matematică, fizică, bilogie, cadre didactice membre ale consiliului de administrație, responsabili ai colectivelor de lucru de la nivelul ariilor curriculare
OBIECTIVUL GENERAL:
Îmbunătățirea calității educației oferite de CNCC prin dezvoltarea competențelor de bază ale elevilor (citire-lectură, matematică și științe, competențe globale), implicit îmbunătățirea rezultatelor la evaluările naționale la clasele a II-a și a VI-a și la o eventuala testare PISA.
OBIECTIVE SPECIFICE:
Fiecare cadru didactic beneficiar al unui stagiu de formare va realiza:
O1. familiarizarea elevilor de clasele a II-a și a VI-a cu activități de învățare în concordanță cu itemii de tip PISA în vederea corelării predării-învățării cu acest tip de evaluare;
O2. creșterea performanțelor individuale ale elevilor la Evaluarea Națională clasele a II-a și a VI-a, prin implementarea planurilor personalizate de învățare;
O3. integrarea în activitățile de dezvoltare a organizației a exemplelor de bună practică din punct de vedere al conținutului formării, al egalității de șanse pentru elevi și al practicilor de succes în sistemele educaționale din țările gazdă.
Stagii de formare:
CURS 1 ”Problem Solving and Task Based Learning: Innovation in the Classroom”
Acesta formare va conduce la învățarea bazată pe sarcini de lucru, nu prin memorare, ci prin folosirea de instrumente și tehnici inovatoare, prin proiecte care vor dezvolta gândirea critică și laterală a elevilor. Cadrele didactice vor învăța cum să-și organizeze lecția într-un mod mai activ, concentrându-se în primul rând pe învățarea prin practică. Participanții vor fi implicați activ în realizarea activităților bazate pe rezolvare de probleme și proiecte. Abordarea mai creativă în clasă înseamnă mai multă inovație; elevii trebuie să încheie lecția cu rezultatul, produsul concret al învățării lor.
CURS 2 “PISA – Secrets of Finnish and European education systems!”
Participând la acest curs, cadrele didactice se vor familiariza cu structura testelor PISA, vor învăța cum funcționează sistemele de educație ale țărilor cu cele mai bune rezultate PISA, cum este Finlanda, vor compara sistemele de educație europene cu cele din Asia și vor conștientiza importanța evaluărilor PISA în educația de azi, vor prelua moduri practice pentru a pregăti elevii și pentru testarea PISA în varianta digitală. De asemenea, vor fi pregătiți din punct de vedere al curriculumului, având acces la ghiduri suport. Profesorii vor afla tehnici și metode de predare menite să îi ajute atât pe elevii cu nevoi speciale, cât și pe cei înzestrați, dar și metode inovative menite să îi motiveze pe tinerii din noua generație.
CURS 3 “Education in Finland and/or Estonia: Original Best Practices Benchmarking in Schools”.
În urma acestei formări, participanții vor compara sistemul de învățământ românesc cu sisteme de învățământ recunoscute în Europa pentru cele mai bune rezultate la evaluările PISA. Vor studia subiecte precum benchmarking, abilitățile secolului al XXI-lea, învățarea individualizată, învățarea/evaluarea digitală, dezvoltarea europeană a curriculumului școlar. Cadrele didactice beneficiare vor participa la întâlniri cu experți în domeniul educației, cu profesori și directori ai unor școli din Estonia și Finlanda, vor avea acces la cele mai bune practici în domeniul educației și formării. Se vor deprinde cu teste digitalizate, de tip PISA, Estonia fiind țara cea mai digitalizată din Europa, dar si cu alte tipuri de cercetări/evaluări internaționale. Testarea PISA din 2018 a inclus pe lângă itemii care vizează competențele de citire-lectură și matematică-științe și itemi care evaluează competențele globale ale elevilor și măsura în care școlile sunt pregătite să dezvolte la elevi această categorie de competențe. Cadrele didactice vor fi sprijinite să înțeleagă mai bine fenomenul globalizării, să găsească soluții pentru a dezvolta la elevi competențe de a conviețui cu ceilalți, acceptând diferențele sociale, culturale, religioase.
Workshopuri desfășurate cu cadrele didactice ale colegiului
08:00-8.30 – Deschiderea atelierelor – Sala de festivități (toate grupele)
08:30-09:30 – Atelier de formare 1
– TO SOLVE AND LEARN IS TO ACT (corp D –Sala 44) –
Prof. Buzaianu Emanuela
Prof. inv. Primar Calin Gabriela
09:45 – 10:45 – Atelier de formare 2
– CODING OZOBOTS FOR CP-12 CREATORS – lecție de evaluare – (corp D –Sala 45)-
Prof. Mares Silvia
Prof. inv. Primar Miricioiu Alexandra
11:00 – 12:00 – Atelier de formare 3
– DRAWING WITH SHADOWS (corp D –Sala 43)
Prof. Tomescu Raluca
Prof. Dutu-Runceanu Angelica
Prof. Zuga Niculina
12:00-12:30 CAFENEAUA – Activități de evaluare – Sala de festivități (toti participantii)
Conferință finală
Prezentare KA1 _ Conferinta finală – 26.11.2021
Activități integrate desfășurate la nivelul ariilor curriculare Limbă și comunicare și Matematică și științe
Septembrie 2021
Plan lectie clasa a 11-a limba română și limba egleză
Octombrie 2021
Plan lectie clasa a 11-a – limba română și limba engleză
Plan licție clasa a 6-a – Limba și comunicare
Plan de lecție clasa pregătitoare – Om și societate
Noiembrie 2021
Plan de lecție clasa a 7-a – Matematică și științe
Plan de lecție clasa a 2-a -Matematică și știinte
Plan de lecție clasa a 2-a – română – engleză
Plan de lecție clasa a 2-a – română – engleză
Plan de lectie clasa pregătitoare – Matematică și explorarea mediului
Planuri de pregătire suplimentară a elevilor
Plan individual de pregătire a elevilor clasa a 2-a Comunicare în limba română
Plan individual de pregătire a elevilor clasa a 2-a Matematică
Clasa a VI-a – Limbă și comunicare
Plan de pregătire suplimentară clasa a 6-a Limbă și comunicare
Clasa a VI-a – Matematică și științe
Plan de pregătire suplimentară clasa a 6-a Matematică și științe
Teste de tip PISA
Clasa a II-a – Citit
Clasa a II-a – Scris
Clasa a II-a – Matematică
Clasa a VI-a – Limbă și comunicare
Test integrat limba si comunicare
Test integrat Limba si comunicare
Test integrat – limba si comunicare
Clasa a VI-a – Matematică și științe
Mareș Silvia și Ioana Ileana – Test unghiuri
Mareș Silvia și Ioana Ileana -Test rapoarte și proporții
Clasa a VI-a – Limba și Literatura română/ Limba engleză
Test integrat clasa a 6-a_Alecu + Buzaianu
Test integrat clasa a 6-a_Tomescu + Dutu
Test integrat clasa a 6-a_Dutu + Vasii
Test integrat clasa a 6-a_Dutu + Vasii
Test integrat clasa a 6-a_Alecu + Buzaianu
Rezultate Evaluare Națională, Clasele a II-a și a VI-a
Analiză comparativă Evaluare Națională, Clasele a II-a și a VI-a
Programul de internaționalizare a educației 2022 – 2023 – parte a PDE
Program de internationalizare a educatiei 2022-2023
APEL DE SELECȚIE
Beneficiar: Colegiul Național Constantin Cantacuzino Târgoviște
Durata proiectului: 12 de luni
Perioada de implementare: 01.12.2020 – 30.11.2021
Țările în care se realizează mobilitățile: Spania, Finlanda, Estonia
,,Una dintre cele mai mari provocări adresate tuturor este ca toți copiii să aibă un start egal. Dacă vii dintr-o familie bogată în România, ai foarte multe uși deschise. Reușești orice ar fi. Reușești chiar și dacă nu ai cea mai bună educație. Dar dacă vii dintr-o familie dezavantajată, ai o singură șansă în viață, iar aceasta este un profesor bun și o școală bună.”
(Andreas Schleicher, director pentru OECD)
Grup țintă: cadre didactice ale CNCC – învățători, profesori de limba română, de limba engleză, limba franceză, matematică, fizică, bilogie, cadre didactice membre ale consiliului de administrație, responsabili ai colectivelor de lucru de la nivelul ariilor curriculare
OBIECTIVUL GENERAL:
Îmbunătățirea calității educației oferite de CNCC prin dezvoltarea competențelor de bază ale elevilor (citire-lectură, matematică și științe, competențe globale), implicit îmbunătățirea rezultatelor la evaluările naționale la clasele a II-a și a VI-a și la o eventuala testare PISA.
OBIECTIVE SPECIFICE:
Fiecare cadru didactic beneficiar al unui stagiu de formare va realiza:
O1. familiarizarea elevilor de clasele a II-a și a VI-a cu activități de învățare în concordanță cu itemii de tip PISA în vederea corelării predării-învățării cu acest tip de evaluare;
O2. creșterea performanțelor individuale ale elevilor la Evaluarea Națională clasele a II-a și a VI-a, prin implementarea planurilor personalizate de învățare;
O3. integrarea în activitățile de dezvoltare a organizației a exemplelor de bună practică din punct de vedere al conținutului formării, al egalității de șanse pentru elevi și al practicilor de succes în sistemele educaționale din țările gazdă.
Stagii de formare:
CURS 1 ”Problem Solving and Task Based Learning: Innovation in the Classroom”
Acesta formare va conduce la învățarea bazată pe sarcini de lucru, nu prin memorare, ci prin folosirea de instrumente și tehnici inovatoare, prin proiecte care vor dezvolta gândirea critică și laterală a elevilor. Cadrele didactice vor învăța cum să-și organizeze lecția într-un mod mai activ, concentrându-se în primul rând pe învățarea prin practică. Participanții vor fi implicați activ în realizarea activităților bazate pe rezolvare de probleme și proiecte. Abordarea mai creativă în clasă înseamnă mai multă inovație; elevii trebuie să încheie lecția cu rezultatul, produsul concret al învățării lor.
CURS 2 “PISA – Secrets of Finnish and European education systems!”
Participând la acest curs, cadrele didactice se vor familiariza cu structura testelor PISA, vor învăța cum funcționează sistemele de educație ale țărilor cu cele mai bune rezultate PISA, cum este Finlanda, vor compara sistemele de educație europene cu cele din Asia și vor conștientiza importanța evaluărilor PISA în educația de azi, vor prelua moduri practice pentru a pregăti elevii și pentru testarea PISA în varianta digitală. De asemenea, vor fi pregătiți din punct de vedere al curriculumului, având acces la ghiduri suport. Profesorii vor afla tehnici și metode de predare menite să îi ajute atât pe elevii cu nevoi speciale, cât și pe cei înzestrați, dar și metode inovative menite să îi motiveze pe tinerii din noua generație.
CURS 3 “Education in Finland and/or Estonia: Original Best Practices Benchmarking in Schools”.
În urma acestei formări, participanții vor compara sistemul de învățământ românesc cu sisteme de învățământ recunoscute în Europa pentru cele mai bune rezultate la evaluările PISA. Vor studia subiecte precum benchmarking, abilitățile secolului al XXI-lea, învățarea individualizată, învățarea/evaluarea digitală, dezvoltarea europeană a curriculumului școlar. Cadrele didactice beneficiare vor participa la întâlniri cu experți în domeniul educației, cu profesori și directori ai unor școli din Estonia și Finlanda, vor avea acces la cele mai bune practici în domeniul educației și formării. Se vor deprinde cu teste digitalizate, de tip PISA, Estonia fiind țara cea mai digitalizată din Europa, dar si cu alte tipuri de cercetări/evaluări internaționale. Testarea PISA din 2018 a inclus pe lângă itemii care vizează competențele de citire-lectură și matematică-științe și itemi care evaluează competențele globale ale elevilor și măsura în care școlile sunt pregătite să dezvolte la elevi această categorie de competențe. Cadrele didactice vor fi sprijinite să înțeleagă mai bine fenomenul globalizării, să găsească soluții pentru a dezvolta la elevi competențe de a conviețui cu ceilalți, acceptând diferențele sociale, culturale, religioase.
Selecția participanților
Dosarul de candidatură a cadrelor didactice va conține:
- Cerere tip de înscriere;
- Declarație de angajament;
- CV Europass;
- Adeverință privind stabilitatea pe post/catedră;
- Scrisoare de intenție Europass.
Cerere de înscriere la mobilitate
Calendarul desfășurării concursului de selecție:
Depunerea candidaturilor | 13-14 decembrie 2020 | |
Lb. engleză – probă scrisă T.I.C. – probă practică |
15 decembrie 2020 16 decembrie 2020 |
|
Afișarea rezultatelor | 17 decembrie 2020 | |
Depunerea contestațiilor | 18 decembrie 2020, ora 12 | |
Rezultate finale | 18 decembrie 2020, ora 14 |