Proiect nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000120987, „Play outdoor to learn more!”
Finanțat de Uniunea Europeană în cadrul programului ERASMUS+
Beneficiar: Colegiul Național Pedagogic „Constantin Cantacuzino” Târgoviște
Durata proiectului: 15 luni
Perioada de implementare: 01.06.2023 – 31.08.2024
Buget aprobat: 31780 EUR
- 1 certificat de participare la mobilitatea de grup în Lisabona, Portugalia, în perioada 19-23.02.2024, la Agrupamento de Escolas Patricio Prazeres, a elevilor Bălaș Raluca Maria, Mihalcea Andrei Răzvan, Săvescu Ariana, Văsii Tudor Andrei (însoțitor prof. Alecu Adriana)
- 1 certificat de participare la mobilitatea de grup în Palma, Spania, în perioada 22-26.04.2024, la Ies Arxiduc Lluis Salvador, a elevilor Neacșu Denis Ștefan, Stanciu Maria Alexandra, Stăncescu Daria Maria, Țuțulescu Maria Teodora (însoțitor prof. Tănase Roxana)
- 2 Europass Mobility + 2 certificate de participare la job-shadowing la Agrupamento de Escolas Patricio Prazeres, în Lisabona, Portugalia, în perioada 19-23.02.2024, a cadrelor didactice Radu Florentina și Miricioiu Alexandra
- 2 Europass Mobility + 2 certificate de participare la job-shadowing la Ies Arxiduc Lluis Salvador, în Palma, Spania, în perioada 22-26.04.2024, a cadrelor didactice Cosma Emanuela și Tomescu Raluca
- 3 Europass Mobility + 3 certificate de participare la cursul „A happy lesson” desfășurat în perioada 18-22.03.2024, la Amsterdam, Olanda, a cadrelor didactice Ciovlică Izabella, Mareș Silvia și Văsii Elenuța
- 3 Europass Mobility + 3 certificate de participare la cursul „Broadening horizons through outdoor learning” desfășurat în perioada 25-29.03.2024, la Barcelona, Spania, a cadrelor didactice Constantin Cătălina, Duțu-Runceanu Angelica și Mortici Mirela
- 3 Europass Mobility + 3 certificate de participare la cursul „Smart teacher play more” desfășurat în perioada 14-18.04.2024, la Alicante, Spania, a cadrelor didactice Codreanu Camelia, Ileana Ioana, Manole Adriana
- Ghid de activități outdoor cu titlul „Resursă pentru eficientizarea aplicării Curriculumului național la nivelul clasei, prin integrarea activităților de tip outdoor” având codul ISBN 978-973-0-40865-2, acordat de Biblioteca Națională.
· Program de formare „Clasa de afară (educație outdoor)” inclus în oferta C.C.D. Dâmbovița. Programul a fost propus de cadrele didactice ale colegiului Catrina Gabriela, Duțu-Runceanu Angelica și Stancu Aurelia, in baza “Analizei nevoilor de formare continua pentru anul scolar 2024-2025” document C.C.D. Dâmbovița înregistrat sub nr.1051/27.06.2024 si a constatarilor profesorilor metodisti pe parcursul inspectiilor de specialitate. Analiza nevoilor individuale de formare profesionala a relevat, ca directie prioritara pentru 2024-2025, Educatia outdoor, pentru 76 de unitati de invatamant dambovitene din 104 chestionate. Programul “Clasa de afara(outdoor)” circumscrie si unei alte nevoi de formare-Proiectarea si derularea activitatilor extracurriculare si extrascolare in aer liber. Programul de formare propus pune accentul pe activitatea de îndrumare a profesorilor al căror obiectiv profesional este desfășurarea sarcinilor de învățare pe baza învățării experiențiale pentru a dezvolta abilități, atitudini, comportamente ale elevilor, valorificând resursele mediului natural și/sau cultural.
2 PROGRAM FORMARE CCD DB_CLASA DE AFARA (EDUCATIE OUTDOOR)
- 4 ateliere de formare cu tema Abordarea educației și prin activități outdoor cu urmatoarele secțiuni: “A happy lesson”,”4C – creativity, critical thinking, communication, collaboration”, “Smart teachers play more”, “Paint, think,create!”, ateliere care au vizat aspecte metodologice ale instruirii într-un mediu flexibil, care alternează învățarea în spațiul tradițional (indoor) cu învățarea în context outdoor.
Activitatea de formare a vizat următoarele competențe generale:
- Optimizarea practicilor educaționale multimodale prin abordarea educației prin raportarea strategiei didactice la joc, creativitate, stare de bine a elevilor și profesorilor;
- Integrarea în demersul didactic a metodologiei play to learn more;
- Implementarea celor 4 C-uri ale educației (creativity, critical thinking, communication, collaboration), pentru a crea mentalități fericite și o cultură pozitivă, productivă și durabilă în sala de clasă;
- Dezvoltarea capacității de a crește motivația pentru învățare și gradul de participare activă a elevilor la lecții într-un mediu flexibil;
- Formarea atitudinilor pozitive față de actul didactic în sistem outdoor, prin aplicarea cunoștințelor privind alternarea învățării în spațiul tradițional (sala de clasă) cu învățarea în mediul înconjurător.
- 13 activități didactice susținute în cadrul colectivelor de lucru pe tematica outdoor learning
- 13 proiecte didactice pentru activități outdoor
1 MIRICIOIU ALEXANDRA_PROIECT DIDACTIC
2 RADU FLORENTINA_PROIECT DIDACTIC
3 VASII ELENUTA_PROIECT DIDACTIC
4 CIOVLICA ISABELLA_PROIECT DIDACTIC
5 DUTU ANGELICA_PROIECTE DIDACTICE
6 DUTU ANGELICA_PROIECT DIDACTIC
7 MORTICI MIRELA_PROIECT DIDACTIC
8 CONSTANTIN CATALINA_PROIECT DIDACTIC
9 ILEANA IOANA_PROIECT DIDACTIC
- 80% din profesorii colegiului formati prin optimizarea cunostintelor privind posibilitatile de predare in sistem outdoor si alternarea invatarii in spatiul traditional (sala de clasa) cu invatarea in mediul inconjurator (outdoor), prin imbunatatirea abilitatilor de a crea mentalitati fericite prin implementarea 4C-urilor educatiei (creativitate, gandire critica, comunicare, colaborare) si prin formarea atitudinilor pozitive fata de actul didactic in sistem outdoor;
- asigurarea unui echilibru fizic si emotional in activitatile de invatare si cresterea mediilor generale pentru 85% din elevii inclusi in esantionul reprezentativ al cercetarii, pe baza dezvoltarii competentelor cognitive, fizice si sociale, a cresterii motivatiei pentru invatare si a gradului de participare activă la lectii intr-un mediu fericit si flexibil;
- cresterea gradului de satisfactie a beneficiarilor directi ai educatiei oferite de scoala pentru cel putin 96% din elevii inclusi in esantionul reprezentativ al cercetarii;
- cresterea gradului de participare activa la reteaua organizatiilor Erasmus prin colaborarea cu o noua institutie partenera Liceul IEXArxiduc Lluis Salvador in vederea derularii mobilitatilor de grup si a activitatilor de job shadowing din proiectul nostru, dar si in 2 proiecte ale partenerului, Colegiul National Pedagogic „Constantin Cantacuzino” Târgoviște fiind institutie gazda pentru acesta:
- job shadowing pentru 2 profesori (Antoni Pons Rosselló si María Antonia Fuster Roca) in perioada 29.01-02.02.2024, in cadrul proiectului 2022-1-ES01-KA120-SCH-000108156
- job shadowing pentru 2 profesori (Margarita Ramis Barceló si Maria Antonia Company Payeras) si mobilitate de grup (8 elevi din care unul cu cerinte educationale speciale) in perioada 20-24.05.2024, in cadrul proiectului 2023-1-ESO1ESO1-K121-SCH-000129804000129804.
· promovarea valorilor culturale românești la nivel european
· racordarea la spiritul și valorile europene în educație
· creșterea gradului de satisfacție a beneficiarilor direcți ai educației oferite de școală