STAGII DE PRACTICA pentru elevi VET de la cls. X-XI, desfășurate in perioada 19.02-01.03.2024, după cum urmează:
-9 elevi de la specializarea matematică-informatica, din care 1 cu oportunitati reduse, la 5 agenti economici din domeniul IT in Malta
-8 elevi de la specializarea educator-puericultor, din care 1 cu oportunitati reduse, in 3 crese din Malaga-Spania.
-10 elevi de la specializarea invatator-educatoare, din care 2 cu oportunitati reduse, la “Ataturk Ilkokulu” din Kırklareli-Turcia (3 zile green travel).
Cate 1 profesor a insotit elevii pe fiecare flux.
VET_CDȘ 2020+ – educator-puericultor
CINE?
4 elevi de la clasa a X-a și 4 de la clasa XI-a, specializarea educator-puericultor;
CE au făcut?
au participat la un stagiu de practică în creșele Escuela Infantil Caracolas, Escuela Infantil Divino Pator, Escuela Infantil Ohana, în Spania, Malaga.
DE CE?
Obiectivele specifice:
Dezvoltarea la minimum 50% dintre elevii de la profilul pedagogic și profesorii VET a competențelor de elaborare a unei oferte educaționale racordate la realitatea geopolitică actuală până la sfârșitul anului școlar 2023 – 2024.
Indicatori de realizare:
Elaborarea a minimum 36 de exemple de activități de învățare pe problematică geopolitică actuală de către elevii de la profilul pedagogic, specializările învățător-educatoare și educator-puericultor, până la sfârșitul anului școlar 2023 – 2024.
Competențe dobândite
clasa a X- a
Cunoștințe:
– informații despre caracteristicile proiectării didactice, despre reguli și etape în proiectarea curriculum ului și depsre principalele produse curriculare (programă școlară, proiect didactic)
– informații despre reforma curriculară și principalele evoluții ale curriculum-ului pentru educație timpurie
Abilități:
– observarea sistematică a unor activități de învățare pe problematica geopolitică actuală, susținute de cadrele didactice, a modului în care proiectate aceste activități si completarea instrumentelor de observare;
– implicarea în desfăşurarea unor activităţi educaționale destinate copilului mic alături de un cadru didactic;
– elaborarea și implementarea unor secvențe de activități de învățare pentru educație timpurie, legate de problematica de geopolitică actuală, cu ajutorul cadrului didactic
Competențe:
– analiza critică a activităților observate, pe baza unui set de criterii de calitate
– identificarea aspectelor privind experiențele de învățare propuse, cu accent pe modalitățile de includere a unor activități de învățare legate de problematica geopolitică actuală;
– manifestarea unei atitudini pozitive și responsabile față de propria formare profesională
clasa a XI-a
Cunoștințe :
– informații despre documentele de proiectare a activităților specifice educației timpurii desfășurate în creșe (programe școlare, planuri de activitate/ proiecte didactice)
– informații despre joc ca formă integratoare a învăţării, despre specificul învăţării timpurii prin joc (imitaţia, explorarea, experienţa, rutina)
Abilități:
– observarea sistematică a unor activități de învățare pe problematica geopolitică actuală, susținute de cadrele didactice, a modului în care proiectate aceste activități si completarea instrumentelor de observare;
– implicarea în desfăşurarea unor activităţi educaționale destinate copilului mic alături de un cadru didactic;
– elaborarea de documente de proiectare a activităților specifice educației timpurii desfășurate în creșe (planuri de activitate), cu sprijinul cadrului didactic
– proiectarea unor activități de educație timpurie, desfășurate în diferite contexte educaționale și de îngrijire a copilului mic, pe problematică geopolitică actuală
Competențe:
– analiza critică a activităților observate, pe baza unui set de criterii de calitate
– identificarea aspectelor privind experiențele de învățare propuse, cu accent pe modalitățile de includere a unor activități de învățare legate de problematica geopolitică actuală;
– manifestarea unei atitudini pozitive și responsabile față de propria formare profesională CUM au
MULTIPLICAT rezultatele învățării către colegi