Strada George Cair 3, Târgoviște, 130163, Tel.: 0245 218 453

Colegiul Național Pedagogic „Constantin Cantacuzino”

 
  • Acasa
  • Noi
    • Istoric
    • Dezvoltare institutionala
      • Ținte strategice 2020-2025
      • Viziune și misiune
      • Planuri manageriale
    • Curriculum
      • Plan cadru CP-IV
      • Plan cadru V-VIII
      • Plan cadru teoretic IX-X
      • Plan cadru teoretic XI-XII
      • Plan cadru profil pedagogic IX-XII
    • Ofertă educațională
    • Regulament intern
    • Regulament de organizare și funcționare
    • R.O.F.U.I.P 4183/2022
  • Admitere
    • Clasa pregătitoare
      • Criterii de departajare
      • Metodologie inscriere
      • Oferta educațională
      • Calendar
      • Circumscriptii
      • Precizări
    • Clasa a V-a
      • Formularul de înscriere online
      • Metodologie înscriere
      • Procedură testare de selecție
      • Calendarul selectiei
      • Teste de antrenament în format online
      • Subiecte și bareme
      • Proiectul Planului de școlarizare 2022-2023
    • Clasa a IX-a
      • Ghid admitere
      • Plan de școlarizare
      • Ordin admitere
      • Calculul mediei de admitere
      • Proba de verificare a cunoștințelor de limba engleză
      • Metodologie admitere invatamant liceal
      • Probe de aptitudini
      • Statut clase program bilingv
      • Calendar admitere liceu
    • Transferul elevilor
      • Precizări ROF CNPCC
      • Precizari examene diferenta
      • Precizări ROFUIP
  • Management
    • Documente manageriale
      • Decizii 2023 – 2024
      • Decizii 2022 – 2023
      • Decizii 2021 – 2022
      • Decizii 2020 – 2021
      • Decizii 2019 – 2020
      • Decizii 2018 – 2019
      • Decizii 2017 – 2018
      • Decizii 2016 – 2017
      • Planuri operaționale
      • Cod etică
    • Director
      • Declarație de avere
      • Declaratie de interese
      • Curriculum vitae
    • Directori adjuncți
      • Declarație de avere
      • Declarație de interese
      • Curriculum vitae
    • Consiliul de administrație
      • Graficul activității C.A.
      • Responsabilitățile membrilor C.A.
      • Componenta C.A.
      • Contracte
      • Hotărâri C.A.
        • 2023 – 2024
        • 2022 – 2023
        • 2021 – 2022
        • 2019 – 2020
        • 2020 – 2021
        • 2018 – 2019
        • 2017 – 2018
        • 2016 – 2017
      • Metodologie de organizare și funcționare
      • Buget
        • Buget 2016
        • Buget 2017
        • Buget 2018
        • Buget 2019
        • Buget 2020
        • Buget 2021
        • Buget 2022
    • C.E.A.C.
      • Componență C.E.A.C.
      • Regulament C.E.A.C.
      • Strategia C.E.A.C.
      • R.A.E.I.
      • Organigramă
      • Proceduri operaționale
        • 2021 – 2022
          • Didactic
          • General
          • SCIM
        • 2022 – 2023
      • Plan de îmbunătățire
    • Analiză activitate
      • Raport privind starea si calitatea învățământului
    • Securitate
      • 2022-2023
      • 2021-2022
      • 2020-2021
      • 2019-2020
      • 2018-2019
      • 2017-2018
  • Personal
    • Consiliul profesoral
      • Componență CP
      • Comisii metodice și funcționale
      • Consilier psihopedagog
    • Personal didactic aux.
      • Secretariat
      • Contabilitate
      • Administrație
      • Informatizare
      • Laboratoare
      • Bibliotecă
      • Promovarea personalului
    • Personal nedidactic
      • Igienă și întreținere
      • Pază și securitate
    • Mobilitate personal didactic
      • Legislație
      • Formulare-cereri
      • Procedură
      • Acord pedagogic
      • Conditii specifice
    • Transparența veniturilor salariale
  • Elevi
    • Plan de școlarizare
    • Clase și diriginți
    • ORAR
    • Graficul practicii pedagogice
    • Consiliul elevilor
      • Componență
      • Regulament
      • Plan de activități
    • Activități educative
      • Calendarul activităților educative
      • Galerie
    • Performanțe
      • Rezultate la examenele naționale
      • Concursuri și olimpiade
    • Școala Altfel
      • Program 2023-2024
      • Program 2022-2023
      • Program 2019-2020
      • Program 2018-2019
      • Program 2017-2018
      • Program 2016-2017
      • Program 2015-2016
      • Galerie
    • Revista școlii
    • Repartizarea spațiilor școlare
    • Burse Scolare
      • 2023 – 2024
        • Legislație
        • Formulare
      • 2022 – 2023
        • Legislație
        • Formulare
      • 2021 – 2022
    • Bani de liceu
      • Legilație
      • An școlar 2021-2022
      • An școlar 2022-2023
    • CES
      • 2023 – 2024
        • Legislație
        • Formulare
      • 2022 – 2023
        • Legislatie
        • Formulare
    • Navetă elevi
      • 2023 – 2024
        • Legislație
      • 2022 – 2023
        • Transport local
        • Transport rural
  • Parinti
    • Consiliul reprezentativ al părinților
    • Asociatia Părinților Cantacuzini
      • Act constitutiv
      • Statut
      • Consiliul director
      • Formularul 164
      • Formular adeziune
      • Declaratia 2%
      • Donații și sponsorizări
  • Proiecte
    • Parteneriate
      • Unesco
      • I.S.J. DB
      • Biserica
      • Poliția
      • U.V.T.
      • Biblioteca Județeană
    • eTwinning
    • POCU/POSDRU
      • PROF
      • P.O.C.U.
      • Salvați copiii
    • Erasmus+
      • 2023-VET-148133
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Selecție
        • Job shadowing
        • Stagii de practică
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
      • 2023-SCH-120987
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Selecție
        • Cursuri
        • Job shadowing
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
      • 2022-VET-58526
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Pregătire participanți
        • Selecție
        • Curs de formare
        • Job shadowing
        • Rezultate
        • Diseminare și multiplicare
        • Evaluare
      • 2022-SCH-55763
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Selecție
        • Cursuri
        • Job shadowing
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
      • 2021-VET-8292
        • Descriere proiect
        • Selecție
        • Echipa implementare
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
        • Cursuri
      • 2020-VET-78976
      • 2020-VET-78976
      • 2020-VET-78981
      • 2020-SCH-78628
        • Finnish and european education systems
        • Problem Solving and Task Based Learning: Innovation in the Classroom
        • Education in Finland and/or Estonia׃ Original Best Practices Benchmarking in Schools
      • 2017-KA2-036542
      • 2014-KA2-000226
  • Examene
    • Concursuri și olimpiade
    • Evaluare Nationala clasele II, IV, VI
      • Ordin M.E. – E.N. II – IV – VI 2022 – 2023
      • Metodologie
      • Calendar
      • Rezultate obtinute
    • Evaluare națională clasa a VIII-a
      • Ordin M.E. – E.N. VIII 2023-2024
      • Metodologie
      • Calendar
      • Model subiect oficial
      • Programe
      • Simulare E.N. VIII 2022 – 2023
    • Bacalaureat
      • Ordin M.E. – BAC 2023-2024
      • Metodologie
      • Calendar
      • Model subiect oficial
      • Programe
      • Simulare M.E. – BAC 2022 – 2023
    • Certificare competențe profesionale
    • Centru Cambridge
  • ȘDȘ
    • Proiect
    • Regulament
    • Contract de parteneriat
    • Cerere înscriere elevi
    • Cerere înscriere cadre didactice
    • Cerere retragere
  • Acasa
  • Noi
    • Istoric
    • Dezvoltare institutionala
      • Ținte strategice 2020-2025
      • Viziune și misiune
      • Planuri manageriale
    • Curriculum
      • Plan cadru CP-IV
      • Plan cadru V-VIII
      • Plan cadru teoretic IX-X
      • Plan cadru teoretic XI-XII
      • Plan cadru profil pedagogic IX-XII
    • Ofertă educațională
    • Regulament intern
    • Regulament de organizare și funcționare
    • R.O.F.U.I.P 4183/2022
  • Admitere
    • Clasa pregătitoare
      • Criterii de departajare
      • Metodologie inscriere
      • Oferta educațională
      • Calendar
      • Circumscriptii
      • Precizări
    • Clasa a V-a
      • Formularul de înscriere online
      • Metodologie înscriere
      • Procedură testare de selecție
      • Calendarul selectiei
      • Teste de antrenament în format online
      • Subiecte și bareme
      • Proiectul Planului de școlarizare 2022-2023
    • Clasa a IX-a
      • Ghid admitere
      • Plan de școlarizare
      • Ordin admitere
      • Calculul mediei de admitere
      • Proba de verificare a cunoștințelor de limba engleză
      • Metodologie admitere invatamant liceal
      • Probe de aptitudini
      • Statut clase program bilingv
      • Calendar admitere liceu
    • Transferul elevilor
      • Precizări ROF CNPCC
      • Precizari examene diferenta
      • Precizări ROFUIP
  • Management
    • Documente manageriale
      • Decizii 2023 – 2024
      • Decizii 2022 – 2023
      • Decizii 2021 – 2022
      • Decizii 2020 – 2021
      • Decizii 2019 – 2020
      • Decizii 2018 – 2019
      • Decizii 2017 – 2018
      • Decizii 2016 – 2017
      • Planuri operaționale
      • Cod etică
    • Director
      • Declarație de avere
      • Declaratie de interese
      • Curriculum vitae
    • Directori adjuncți
      • Declarație de avere
      • Declarație de interese
      • Curriculum vitae
    • Consiliul de administrație
      • Graficul activității C.A.
      • Responsabilitățile membrilor C.A.
      • Componenta C.A.
      • Contracte
      • Hotărâri C.A.
        • 2023 – 2024
        • 2022 – 2023
        • 2021 – 2022
        • 2019 – 2020
        • 2020 – 2021
        • 2018 – 2019
        • 2017 – 2018
        • 2016 – 2017
      • Metodologie de organizare și funcționare
      • Buget
        • Buget 2016
        • Buget 2017
        • Buget 2018
        • Buget 2019
        • Buget 2020
        • Buget 2021
        • Buget 2022
    • C.E.A.C.
      • Componență C.E.A.C.
      • Regulament C.E.A.C.
      • Strategia C.E.A.C.
      • R.A.E.I.
      • Organigramă
      • Proceduri operaționale
        • 2021 – 2022
          • Didactic
          • General
          • SCIM
        • 2022 – 2023
      • Plan de îmbunătățire
    • Analiză activitate
      • Raport privind starea si calitatea învățământului
    • Securitate
      • 2022-2023
      • 2021-2022
      • 2020-2021
      • 2019-2020
      • 2018-2019
      • 2017-2018
  • Personal
    • Consiliul profesoral
      • Componență CP
      • Comisii metodice și funcționale
      • Consilier psihopedagog
    • Personal didactic aux.
      • Secretariat
      • Contabilitate
      • Administrație
      • Informatizare
      • Laboratoare
      • Bibliotecă
      • Promovarea personalului
    • Personal nedidactic
      • Igienă și întreținere
      • Pază și securitate
    • Mobilitate personal didactic
      • Legislație
      • Formulare-cereri
      • Procedură
      • Acord pedagogic
      • Conditii specifice
    • Transparența veniturilor salariale
  • Elevi
    • Plan de școlarizare
    • Clase și diriginți
    • ORAR
    • Graficul practicii pedagogice
    • Consiliul elevilor
      • Componență
      • Regulament
      • Plan de activități
    • Activități educative
      • Calendarul activităților educative
      • Galerie
    • Performanțe
      • Rezultate la examenele naționale
      • Concursuri și olimpiade
    • Școala Altfel
      • Program 2023-2024
      • Program 2022-2023
      • Program 2019-2020
      • Program 2018-2019
      • Program 2017-2018
      • Program 2016-2017
      • Program 2015-2016
      • Galerie
    • Revista școlii
    • Repartizarea spațiilor școlare
    • Burse Scolare
      • 2023 – 2024
        • Legislație
        • Formulare
      • 2022 – 2023
        • Legislație
        • Formulare
      • 2021 – 2022
    • Bani de liceu
      • Legilație
      • An școlar 2021-2022
      • An școlar 2022-2023
    • CES
      • 2023 – 2024
        • Legislație
        • Formulare
      • 2022 – 2023
        • Legislatie
        • Formulare
    • Navetă elevi
      • 2023 – 2024
        • Legislație
      • 2022 – 2023
        • Transport local
        • Transport rural
  • Parinti
    • Consiliul reprezentativ al părinților
    • Asociatia Părinților Cantacuzini
      • Act constitutiv
      • Statut
      • Consiliul director
      • Formularul 164
      • Formular adeziune
      • Declaratia 2%
      • Donații și sponsorizări
  • Proiecte
    • Parteneriate
      • Unesco
      • I.S.J. DB
      • Biserica
      • Poliția
      • U.V.T.
      • Biblioteca Județeană
    • eTwinning
    • POCU/POSDRU
      • PROF
      • P.O.C.U.
      • Salvați copiii
    • Erasmus+
      • 2023-VET-148133
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Selecție
        • Job shadowing
        • Stagii de practică
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
      • 2023-SCH-120987
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Selecție
        • Cursuri
        • Job shadowing
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
      • 2022-VET-58526
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Pregătire participanți
        • Selecție
        • Curs de formare
        • Job shadowing
        • Rezultate
        • Diseminare și multiplicare
        • Evaluare
      • 2022-SCH-55763
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Selecție
        • Cursuri
        • Job shadowing
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
      • 2021-VET-8292
        • Descriere proiect
        • Selecție
        • Echipa implementare
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
        • Cursuri
      • 2020-VET-78976
      • 2020-VET-78976
      • 2020-VET-78981
      • 2020-SCH-78628
        • Finnish and european education systems
        • Problem Solving and Task Based Learning: Innovation in the Classroom
        • Education in Finland and/or Estonia׃ Original Best Practices Benchmarking in Schools
      • 2017-KA2-036542
      • 2014-KA2-000226
  • Examene
    • Concursuri și olimpiade
    • Evaluare Nationala clasele II, IV, VI
      • Ordin M.E. – E.N. II – IV – VI 2022 – 2023
      • Metodologie
      • Calendar
      • Rezultate obtinute
    • Evaluare națională clasa a VIII-a
      • Ordin M.E. – E.N. VIII 2023-2024
      • Metodologie
      • Calendar
      • Model subiect oficial
      • Programe
      • Simulare E.N. VIII 2022 – 2023
    • Bacalaureat
      • Ordin M.E. – BAC 2023-2024
      • Metodologie
      • Calendar
      • Model subiect oficial
      • Programe
      • Simulare M.E. – BAC 2022 – 2023
    • Certificare competențe profesionale
    • Centru Cambridge
  • ȘDȘ
    • Proiect
    • Regulament
    • Contract de parteneriat
    • Cerere înscriere elevi
    • Cerere înscriere cadre didactice
    • Cerere retragere

MENIU RAPID

  • Înscriere pregătitoare
  • Înscriere clasa a V-a
  • Admitere clasa a IX-a
  • Evaluare Nationala clasele II, IV, VI
  • Evaluare națională clasa a VIII-a
  • Bacalaureat
  • Catalog electronic
  • Orar
  • Blog
 

Misiunea

Oferim experiențe autentice de educație și formare pentru un spirit liber, independent, proactiv și creăm contextul transferului și al recunoașterii rezultatelor învățării. Împărtășim practici de succes, multiculturale, centrate pe cultivarea creativității și atingerea întregului potențial.
 

Viziunea

Colegiul Național Pedagogic „Constantin Cantacuzino” va fi membru activ al rețelei naționale de educație în vederea diseminării experiențelor în formarea inițială și continuă și pentru valorificarea practicilor educaționale din experiențele partenerilor. Colegiul Național Pedagogic „Constantin Cantacuzino” va deveni membru activ al rețelei organizațiilor Erasmus+ pentru partajarea cunoștințelor acumulate din proiecte și programe și pentru dezvoltarea competențelor-cheie și profesionale de nivel internațional.
 
    • ザオプション 口コミ ― 利用者のリアルな体験談と評価を徹底解説
    • bi-winning デモできない ― デモ取引が動作しない原因とその対処法
    • Symptoms and treatment of gardnerellosis in women
    • Grafică și emoție în universul Rabbit Road
    • ラーメンベット ログイン方法|スムーズにアクセスするためのポイントとトラブル対策
 
 
 

Când o secundă decide totul în lumea jocurilor

 

Adrenalina momentului

Există jocuri în care fiecare clipă contează mai mult decât orice strategie. O secundă poate decide dacă ești pe drumul spre câștig sau spre ecranul de „game over”. În lumea jocurilor moderne, această senzație de urgență devine esența experienței. Ritmul intens, deciziile spontane și reacțiile instinctive transformă fiecare pas într-un test de reflexe. Pentru mulți jucători, exact acea secundă este cea care dă viață emoției pure. În titluri dinamice precum Chicken Road game, o fracțiune de moment poate separa curajul de greșeală, iar miza devine nu doar financiară, ci și psihologică.

Această tensiune instantanee nu apare întâmplător. Este rezultatul unei construcții deliberate a mecanicii de joc. Dezvoltatorii știu că ritmul alert prinde atenția și activează adrenalina, determinând jucătorul să reacționeze în loc să gândească. Fiecare mișcare, fiecare click sau salt este calculat pentru a menține creierul într-o stare de alertă. În acele momente, lumea exterioară dispare și rămâne doar decizia de acum, cea care poate schimba totul.

Totul se reduce la un sentiment de control iluzoriu. Jucătorul are impresia că domină situația, deși realitatea este mai complexă. Într-un mediu unde fiecare acțiune are consecințe imediate, apare o formă unică de satisfacție. Când reușești să anticipezi și să reacționezi perfect, senzația de reușită este intensă și greu de egalat. Aici, timpul devine un adversar la fel de redutabil ca și probabilitățile.

Reflex, intuiție sau noroc? 

Jucătorii se împart adesea între cei care cred în reflexe și cei care mizează pe noroc. În realitate, cele două aspecte coexistă și se completează. Reflexele oferă precizia de care ai nevoie pentru a reacționa în fracțiuni de secundă. Intuiția intervine atunci când calculele sunt imposibile, iar norocul aduce imprevizibilul care menține totul captivant. Fiecare sesiune devine o combinație a acestor factori, iar rezultatul final depinde de echilibrul dintre ei.

Unii jucători își dezvoltă reflexele prin repetiție și rutină. Mintea și corpul ajung să reacționeze automat, fără analiză conștientă. În jocurile rapide, această automatizare este un avantaj esențial. Ea reduce timpul de reacție și crește șansele de supraviețuire în momente critice. În același timp, există o limită subtilă între reacție și impuls. Atunci când instinctul domină rațiunea, greșelile devin inevitabile.

Intuiția este partea care dă jocului profunzime. Ea nu se bazează pe date concrete, ci pe experiențe acumulate în subconștient. Mulți jucători spun că „simt” când e momentul potrivit să acționeze. Această formă de percepție rapidă nu este mistică, ci rezultatul unei adaptări la ritmul jocului. Norocul completează ecuația, oferind fie o șansă neașteptată, fie o lecție amară. Împreună, aceste trei elemente definesc esența unei lumi unde fiecare secundă devine o alegere.

Ritmul jocului și impactul psihologic al secundelor

Ritmul unui joc determină starea mentală a jucătorului. Cu cât acțiunea este mai rapidă, cu atât intensitatea emoțiilor crește. Muzica, efectele sonore și culorile aprinse contribuie la această experiență senzorială totală. În momentele tensionate, chiar și o pauză de o secundă pare o eternitate. Mintea se încordează, iar corpul reacționează instinctiv, ca într-o competiție reală. În astfel de condiții, fiecare mișcare devine o descărcare de energie.

Efectul psihologic al deciziilor rapide este profund. Când acționezi sub presiune, creierul activează mecanismele de luptă sau fugă. Pulsul crește, respirația se accelerează, iar atenția se concentrează exclusiv pe ecran. În acest punct, jucătorul nu mai joacă pentru bani sau scoruri, ci pentru senzația pură a momentului. Aceasta este forța ascunsă a jocurilor bazate pe timp: ele reproduc adrenalina realităților intense într-un spațiu sigur și controlat.

Totuși, ritmul nu este doar o sursă de entuziasm. El poate deveni și un factor de epuizare mentală. Când deciziile trebuie luate neîncetat, oboseala se acumulează, iar concentrarea scade. Din acest motiv, jocurile care alternează momentele de calm cu cele de tensiune prelungesc interesul și reduc stresul. Acest balans între acțiune și respirație oferă jucătorilor o experiență completă, plină de variație și profunzime.

Ce ne învață jocurile despre control

Fiecare moment petrecut într-un joc bazat pe reacție rapidă ascunde o lecție despre autocontrol. Când o secundă decide totul, înveți să reacționezi, dar și să te oprești la timp. Este o formă de disciplină care se aplică dincolo de ecran. Jucătorii care înțeleg ritmul și limitele jocului devin mai conștienți de propriile decizii. Într-un sens, jocurile rapide transformă impulsul într-un exercițiu de stăpânire de sine.

Controlul înseamnă mai mult decât câștig. El reprezintă puterea de a alege între risc și siguranță. Când ești tentat să mergi mai departe, dar alegi să te retragi, demonstrezi o maturitate reală. Această abilitate se formează prin repetiție și reflecție. În lumea jocurilor, autocontrolul este cheia longevității. Fără el, chiar și cel mai priceput jucător ajunge la epuizare.

O secundă poate însemna o greșeală sau o victorie. În ambele cazuri, experiența lasă urme. Ea te învață să apreciezi echilibrul între impuls și rațiune, între viteză și claritate. În final, aceste lecții transformă fiecare partidă într-o reflecție despre tine însuți. Jocurile nu sunt doar distracție, ci și o oglindă a modului în care reacționezi sub presiune. Iar când timpul devine inamicul principal, adevărata victorie este stăpânirea propriei reacții.

 
 

Copyright © 2023 Colegiul Național Pedagogic „Constantin Cantacuzino”. All Rights Reserved

4e94161b64a9a339e1a05873445ada37