Strada George Cair 3, Târgoviște, 130163, Tel.: 0245 218 453

Colegiul Național Pedagogic „Constantin Cantacuzino”

 
  • Acasa
  • Noi
    • Istoric
    • Dezvoltare institutionala
      • Ținte strategice 2020-2025
      • Viziune și misiune
      • Planuri manageriale
    • Curriculum
      • Plan cadru CP-IV
      • Plan cadru V-VIII
      • Plan cadru teoretic IX-X
      • Plan cadru teoretic XI-XII
      • Plan cadru profil pedagogic IX-XII
    • Ofertă educațională
    • Regulament intern
    • Regulament de organizare și funcționare
    • R.O.F.U.I.P 4183/2022
  • Admitere
    • Clasa pregătitoare
      • Criterii de departajare
      • Metodologie inscriere
      • Oferta educațională
      • Calendar
      • Circumscriptii
      • Precizări
    • Clasa a V-a
      • Formularul de înscriere online
      • Metodologie înscriere
      • Procedură testare de selecție
      • Calendarul selectiei
      • Teste de antrenament în format online
      • Subiecte și bareme
      • Proiectul Planului de școlarizare 2022-2023
    • Clasa a IX-a
      • Ghid admitere
      • Plan de școlarizare
      • Ordin admitere
      • Calculul mediei de admitere
      • Proba de verificare a cunoștințelor de limba engleză
      • Metodologie admitere invatamant liceal
      • Probe de aptitudini
      • Statut clase program bilingv
      • Calendar admitere liceu
    • Transferul elevilor
      • Precizări ROF CNPCC
      • Precizari examene diferenta
      • Precizări ROFUIP
  • Management
    • Documente manageriale
      • Decizii 2023 – 2024
      • Decizii 2022 – 2023
      • Decizii 2021 – 2022
      • Decizii 2020 – 2021
      • Decizii 2019 – 2020
      • Decizii 2018 – 2019
      • Decizii 2017 – 2018
      • Decizii 2016 – 2017
      • Planuri operaționale
      • Cod etică
    • Director
      • Declarație de avere
      • Declaratie de interese
      • Curriculum vitae
    • Directori adjuncți
      • Declarație de avere
      • Declarație de interese
      • Curriculum vitae
    • Consiliul de administrație
      • Graficul activității C.A.
      • Responsabilitățile membrilor C.A.
      • Componenta C.A.
      • Contracte
      • Hotărâri C.A.
        • 2023 – 2024
        • 2022 – 2023
        • 2021 – 2022
        • 2019 – 2020
        • 2020 – 2021
        • 2018 – 2019
        • 2017 – 2018
        • 2016 – 2017
      • Metodologie de organizare și funcționare
      • Buget
        • Buget 2016
        • Buget 2017
        • Buget 2018
        • Buget 2019
        • Buget 2020
        • Buget 2021
        • Buget 2022
    • C.E.A.C.
      • Componență C.E.A.C.
      • Regulament C.E.A.C.
      • Strategia C.E.A.C.
      • R.A.E.I.
      • Organigramă
      • Proceduri operaționale
        • 2021 – 2022
          • Didactic
          • General
          • SCIM
        • 2022 – 2023
      • Plan de îmbunătățire
    • Analiză activitate
      • Raport privind starea si calitatea învățământului
    • Securitate
      • 2022-2023
      • 2021-2022
      • 2020-2021
      • 2019-2020
      • 2018-2019
      • 2017-2018
  • Personal
    • Consiliul profesoral
      • Componență CP
      • Comisii metodice și funcționale
      • Consilier psihopedagog
    • Personal didactic aux.
      • Secretariat
      • Contabilitate
      • Administrație
      • Informatizare
      • Laboratoare
      • Bibliotecă
      • Promovarea personalului
    • Personal nedidactic
      • Igienă și întreținere
      • Pază și securitate
    • Mobilitate personal didactic
      • Legislație
      • Formulare-cereri
      • Procedură
      • Acord pedagogic
      • Conditii specifice
    • Transparența veniturilor salariale
  • Elevi
    • Plan de școlarizare
    • Clase și diriginți
    • ORAR
    • Graficul practicii pedagogice
    • Consiliul elevilor
      • Componență
      • Regulament
      • Plan de activități
    • Activități educative
      • Calendarul activităților educative
      • Galerie
    • Performanțe
      • Rezultate la examenele naționale
      • Concursuri și olimpiade
    • Școala Altfel
      • Program 2023-2024
      • Program 2022-2023
      • Program 2019-2020
      • Program 2018-2019
      • Program 2017-2018
      • Program 2016-2017
      • Program 2015-2016
      • Galerie
    • Revista școlii
    • Repartizarea spațiilor școlare
    • Burse Scolare
      • 2023 – 2024
        • Legislație
        • Formulare
      • 2022 – 2023
        • Legislație
        • Formulare
      • 2021 – 2022
    • Bani de liceu
      • Legilație
      • An școlar 2021-2022
      • An școlar 2022-2023
    • CES
      • 2023 – 2024
        • Legislație
        • Formulare
      • 2022 – 2023
        • Legislatie
        • Formulare
    • Navetă elevi
      • 2023 – 2024
        • Legislație
      • 2022 – 2023
        • Transport local
        • Transport rural
  • Parinti
    • Consiliul reprezentativ al părinților
    • Asociatia Părinților Cantacuzini
      • Act constitutiv
      • Statut
      • Consiliul director
      • Formularul 164
      • Formular adeziune
      • Declaratia 2%
      • Donații și sponsorizări
  • Proiecte
    • Parteneriate
      • Unesco
      • I.S.J. DB
      • Biserica
      • Poliția
      • U.V.T.
      • Biblioteca Județeană
    • eTwinning
    • POCU/POSDRU
      • PROF
      • P.O.C.U.
      • Salvați copiii
    • Erasmus+
      • 2023-VET-148133
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Selecție
        • Job shadowing
        • Stagii de practică
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
      • 2023-SCH-120987
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Selecție
        • Cursuri
        • Job shadowing
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
      • 2022-VET-58526
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Pregătire participanți
        • Selecție
        • Curs de formare
        • Job shadowing
        • Rezultate
        • Diseminare și multiplicare
        • Evaluare
      • 2022-SCH-55763
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Selecție
        • Cursuri
        • Job shadowing
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
      • 2021-VET-8292
        • Descriere proiect
        • Selecție
        • Echipa implementare
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
        • Cursuri
      • 2020-VET-78976
      • 2020-VET-78976
      • 2020-VET-78981
      • 2020-SCH-78628
        • Finnish and european education systems
        • Problem Solving and Task Based Learning: Innovation in the Classroom
        • Education in Finland and/or Estonia׃ Original Best Practices Benchmarking in Schools
      • 2017-KA2-036542
      • 2014-KA2-000226
  • Examene
    • Concursuri și olimpiade
    • Evaluare Nationala clasele II, IV, VI
      • Ordin M.E. – E.N. II – IV – VI 2022 – 2023
      • Metodologie
      • Calendar
      • Rezultate obtinute
    • Evaluare națională clasa a VIII-a
      • Ordin M.E. – E.N. VIII 2023-2024
      • Metodologie
      • Calendar
      • Model subiect oficial
      • Programe
      • Simulare E.N. VIII 2022 – 2023
    • Bacalaureat
      • Ordin M.E. – BAC 2023-2024
      • Metodologie
      • Calendar
      • Model subiect oficial
      • Programe
      • Simulare M.E. – BAC 2022 – 2023
    • Certificare competențe profesionale
    • Centru Cambridge
  • ȘDȘ
    • Proiect
    • Regulament
    • Contract de parteneriat
    • Cerere înscriere elevi
    • Cerere înscriere cadre didactice
    • Cerere retragere
  • Acasa
  • Noi
    • Istoric
    • Dezvoltare institutionala
      • Ținte strategice 2020-2025
      • Viziune și misiune
      • Planuri manageriale
    • Curriculum
      • Plan cadru CP-IV
      • Plan cadru V-VIII
      • Plan cadru teoretic IX-X
      • Plan cadru teoretic XI-XII
      • Plan cadru profil pedagogic IX-XII
    • Ofertă educațională
    • Regulament intern
    • Regulament de organizare și funcționare
    • R.O.F.U.I.P 4183/2022
  • Admitere
    • Clasa pregătitoare
      • Criterii de departajare
      • Metodologie inscriere
      • Oferta educațională
      • Calendar
      • Circumscriptii
      • Precizări
    • Clasa a V-a
      • Formularul de înscriere online
      • Metodologie înscriere
      • Procedură testare de selecție
      • Calendarul selectiei
      • Teste de antrenament în format online
      • Subiecte și bareme
      • Proiectul Planului de școlarizare 2022-2023
    • Clasa a IX-a
      • Ghid admitere
      • Plan de școlarizare
      • Ordin admitere
      • Calculul mediei de admitere
      • Proba de verificare a cunoștințelor de limba engleză
      • Metodologie admitere invatamant liceal
      • Probe de aptitudini
      • Statut clase program bilingv
      • Calendar admitere liceu
    • Transferul elevilor
      • Precizări ROF CNPCC
      • Precizari examene diferenta
      • Precizări ROFUIP
  • Management
    • Documente manageriale
      • Decizii 2023 – 2024
      • Decizii 2022 – 2023
      • Decizii 2021 – 2022
      • Decizii 2020 – 2021
      • Decizii 2019 – 2020
      • Decizii 2018 – 2019
      • Decizii 2017 – 2018
      • Decizii 2016 – 2017
      • Planuri operaționale
      • Cod etică
    • Director
      • Declarație de avere
      • Declaratie de interese
      • Curriculum vitae
    • Directori adjuncți
      • Declarație de avere
      • Declarație de interese
      • Curriculum vitae
    • Consiliul de administrație
      • Graficul activității C.A.
      • Responsabilitățile membrilor C.A.
      • Componenta C.A.
      • Contracte
      • Hotărâri C.A.
        • 2023 – 2024
        • 2022 – 2023
        • 2021 – 2022
        • 2019 – 2020
        • 2020 – 2021
        • 2018 – 2019
        • 2017 – 2018
        • 2016 – 2017
      • Metodologie de organizare și funcționare
      • Buget
        • Buget 2016
        • Buget 2017
        • Buget 2018
        • Buget 2019
        • Buget 2020
        • Buget 2021
        • Buget 2022
    • C.E.A.C.
      • Componență C.E.A.C.
      • Regulament C.E.A.C.
      • Strategia C.E.A.C.
      • R.A.E.I.
      • Organigramă
      • Proceduri operaționale
        • 2021 – 2022
          • Didactic
          • General
          • SCIM
        • 2022 – 2023
      • Plan de îmbunătățire
    • Analiză activitate
      • Raport privind starea si calitatea învățământului
    • Securitate
      • 2022-2023
      • 2021-2022
      • 2020-2021
      • 2019-2020
      • 2018-2019
      • 2017-2018
  • Personal
    • Consiliul profesoral
      • Componență CP
      • Comisii metodice și funcționale
      • Consilier psihopedagog
    • Personal didactic aux.
      • Secretariat
      • Contabilitate
      • Administrație
      • Informatizare
      • Laboratoare
      • Bibliotecă
      • Promovarea personalului
    • Personal nedidactic
      • Igienă și întreținere
      • Pază și securitate
    • Mobilitate personal didactic
      • Legislație
      • Formulare-cereri
      • Procedură
      • Acord pedagogic
      • Conditii specifice
    • Transparența veniturilor salariale
  • Elevi
    • Plan de școlarizare
    • Clase și diriginți
    • ORAR
    • Graficul practicii pedagogice
    • Consiliul elevilor
      • Componență
      • Regulament
      • Plan de activități
    • Activități educative
      • Calendarul activităților educative
      • Galerie
    • Performanțe
      • Rezultate la examenele naționale
      • Concursuri și olimpiade
    • Școala Altfel
      • Program 2023-2024
      • Program 2022-2023
      • Program 2019-2020
      • Program 2018-2019
      • Program 2017-2018
      • Program 2016-2017
      • Program 2015-2016
      • Galerie
    • Revista școlii
    • Repartizarea spațiilor școlare
    • Burse Scolare
      • 2023 – 2024
        • Legislație
        • Formulare
      • 2022 – 2023
        • Legislație
        • Formulare
      • 2021 – 2022
    • Bani de liceu
      • Legilație
      • An școlar 2021-2022
      • An școlar 2022-2023
    • CES
      • 2023 – 2024
        • Legislație
        • Formulare
      • 2022 – 2023
        • Legislatie
        • Formulare
    • Navetă elevi
      • 2023 – 2024
        • Legislație
      • 2022 – 2023
        • Transport local
        • Transport rural
  • Parinti
    • Consiliul reprezentativ al părinților
    • Asociatia Părinților Cantacuzini
      • Act constitutiv
      • Statut
      • Consiliul director
      • Formularul 164
      • Formular adeziune
      • Declaratia 2%
      • Donații și sponsorizări
  • Proiecte
    • Parteneriate
      • Unesco
      • I.S.J. DB
      • Biserica
      • Poliția
      • U.V.T.
      • Biblioteca Județeană
    • eTwinning
    • POCU/POSDRU
      • PROF
      • P.O.C.U.
      • Salvați copiii
    • Erasmus+
      • 2023-VET-148133
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Selecție
        • Job shadowing
        • Stagii de practică
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
      • 2023-SCH-120987
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Selecție
        • Cursuri
        • Job shadowing
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
      • 2022-VET-58526
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Pregătire participanți
        • Selecție
        • Curs de formare
        • Job shadowing
        • Rezultate
        • Diseminare și multiplicare
        • Evaluare
      • 2022-SCH-55763
        • Descriere proiect
        • Echipa implementare
        • Selecție
        • Cursuri
        • Job shadowing
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
      • 2021-VET-8292
        • Descriere proiect
        • Selecție
        • Echipa implementare
        • Rezultate
        • Diseminare
        • Evaluare
        • Cursuri
      • 2020-VET-78976
      • 2020-VET-78976
      • 2020-VET-78981
      • 2020-SCH-78628
        • Finnish and european education systems
        • Problem Solving and Task Based Learning: Innovation in the Classroom
        • Education in Finland and/or Estonia׃ Original Best Practices Benchmarking in Schools
      • 2017-KA2-036542
      • 2014-KA2-000226
  • Examene
    • Concursuri și olimpiade
    • Evaluare Nationala clasele II, IV, VI
      • Ordin M.E. – E.N. II – IV – VI 2022 – 2023
      • Metodologie
      • Calendar
      • Rezultate obtinute
    • Evaluare națională clasa a VIII-a
      • Ordin M.E. – E.N. VIII 2023-2024
      • Metodologie
      • Calendar
      • Model subiect oficial
      • Programe
      • Simulare E.N. VIII 2022 – 2023
    • Bacalaureat
      • Ordin M.E. – BAC 2023-2024
      • Metodologie
      • Calendar
      • Model subiect oficial
      • Programe
      • Simulare M.E. – BAC 2022 – 2023
    • Certificare competențe profesionale
    • Centru Cambridge
  • ȘDȘ
    • Proiect
    • Regulament
    • Contract de parteneriat
    • Cerere înscriere elevi
    • Cerere înscriere cadre didactice
    • Cerere retragere

MENIU RAPID

  • Înscriere pregătitoare
  • Înscriere clasa a V-a
  • Admitere clasa a IX-a
  • Evaluare Nationala clasele II, IV, VI
  • Evaluare națională clasa a VIII-a
  • Bacalaureat
  • Catalog electronic
  • Orar
  • Blog
 

Misiunea

Oferim experiențe autentice de educație și formare pentru un spirit liber, independent, proactiv și creăm contextul transferului și al recunoașterii rezultatelor învățării. Împărtășim practici de succes, multiculturale, centrate pe cultivarea creativității și atingerea întregului potențial.
 

Viziunea

Colegiul Național Pedagogic „Constantin Cantacuzino” va fi membru activ al rețelei naționale de educație în vederea diseminării experiențelor în formarea inițială și continuă și pentru valorificarea practicilor educaționale din experiențele partenerilor. Colegiul Național Pedagogic „Constantin Cantacuzino” va deveni membru activ al rețelei organizațiilor Erasmus+ pentru partajarea cunoștințelor acumulate din proiecte și programe și pentru dezvoltarea competențelor-cheie și profesionale de nivel internațional.
 
    • ブビンガバイナリー 評判 — 利用者の声から見る信頼性と実力
    • ブビンガバイナリー 使い方 — 登録から取引・出金まで徹底解説
    • ブビンガバイナリー 評判 — 信頼性・実績・利用者のリアルな声を徹底解説
    • ザオプション ― 日本で人気急上昇中のバイナリーオプション取引プラットフォーム徹底ガイド
    • Transparența plăților la cazinourile fără licență din România
 
 
 

ゼントレーダー — 禅の心で市場を制する新しいトレード哲学

 

金融市場の世界で生き残るために必要なのは、単なる知識や技術ではなく「心の在り方」だと気づくトレーダーが増えています。その新しい考え方を象徴する言葉が「ゼントレーダー(Zen Trader)」です。 これは、禅の思想をトレードに取り入れることで、感情に流されず冷静かつ柔軟に市場と向き合う姿勢を重視する投資哲学を指します。 この概念についての詳しい記事や体験談は locamaga.jp にも掲載されており、心の鍛錬がトレード結果にどのような影響を与えるかが解説されています。また、locamaga.jp では、禅的思考を活用するトレーダーの事例や、感情のコントロール方法なども紹介されており、多くの投資家から注目を集めています。

ゼントレーダーとは何か

ゼントレーダーとは、禅の哲学をトレードに応用したトレーダーを意味します。禅の教えは「無心」「集中」「観察」といった概念を中心に展開されており、それを市場での行動に置き換えることで、より安定した精神状態で判断ができるようになります。 一般的なトレーダーは、利益への欲望や損失への恐怖といった感情によって判断を誤りがちです。しかし、ゼントレーダーはこれらの感情を超越し、相場の流れをありのままに受け入れることを目指します。 それは単なる「冷静さ」ではなく、「今この瞬間」に集中する意識の在り方。つまり、禅の修行でいう「今を生きる」という姿勢を市場で実践するのです。

禅の哲学とトレードの共通点

禅とトレードには多くの共通点があります。禅の修行では「己を知る」ことが最も重要とされますが、トレードにおいても自分自身の性格、弱点、感情の傾向を理解することが成功の鍵となります。 また、禅の教えでは「無常(すべては変化する)」という考え方があります。これは市場の世界にそのまま当てはまります。価格は常に変動し、永遠に続くトレンドは存在しません。 ゼントレーダーはこの「無常」の原理を深く理解しているため、執着せず、流れに逆らわず、柔軟に対応することができます。禅の「水のような心」を保つことで、どんな相場にも動じない強さを手に入れるのです。

ゼントレーダーが実践する心の鍛錬

禅的トレードの基本は「観察」と「呼吸」にあります。まず、自分の感情の動きを観察することから始めます。 取引中に「焦り」や「期待」を感じたとき、それを抑え込むのではなく「今、自分は焦っている」と自覚するだけで良いのです。禅の修行では、感情を敵とせず、ただありのままに観察することで心を静めます。 また、呼吸を整えることも非常に重要です。深くゆっくりとした呼吸は、心拍数を下げ、冷静な判断を取り戻します。実際に多くのゼントレーダーは、トレード前に数分間の呼吸法や瞑想を取り入れています。 このように、心を整えることこそが、戦略やチャート分析と同じくらい重要な要素なのです。

禅的思考がもたらすメリット

禅の思想をトレードに取り入れる最大のメリットは「感情的な取引を減らす」ことにあります。人間は損失を恐れる本能を持っており、その結果として損切りを遅らせたり、過剰なリスクを取ったりします。 しかし、禅の修行を積んだゼントレーダーは、感情に反応するのではなく、事実を静かに受け止めます。「負け」を受け入れる勇気があり、「勝ち」に執着しない余裕も持っています。 また、長期的な視点で市場を観察できるようになるため、短期的な変動に振り回されなくなります。これはメンタルの安定をもたらし、トレード全体のパフォーマンスを向上させる要因となります。

禅とリスクマネジメントの関係

禅は「バランスの哲学」とも呼ばれます。これはトレードにおけるリスクマネジメントと非常に近い概念です。 過剰な利益を求めれば破滅し、恐怖に囚われればチャンスを逃す。禅では「中道(ちゅうどう)」と呼ばれる、極端に偏らない道を歩むことが理想とされています。 ゼントレーダーはこの中道の考えをトレードに応用し、リスクを取りすぎず、かといって避けすぎない適切なバランスを保ちます。 その結果、取引の安定性が増し、長期的に市場で生き残る力を養うことができるのです。

メントレとの違いと共通点

現代では「メンタルトレーニング(メントレ)」という言葉もよく使われますが、ゼントレーダーの考え方はそれよりも深い次元にあります。 メントレは「感情をコントロールする」ことを目的としますが、禅的思考では「感情を観察して受け入れる」ことを目的とします。コントロールしようとするほど抵抗が生まれ、ストレスが増えるため、禅では「ただ受け入れる」というアプローチを取るのです。 結果的に、この受容の姿勢が心の安定をもたらし、自然とコントロールできる状態に導いてくれます。ここがメントレと禅的トレードの決定的な違いです。

禅の実践を日常に取り入れる方法

ゼントレーダーを目指すなら、まずはトレード以外の時間でも心を整える習慣を持つことが大切です。 毎朝5分間の瞑想を行い、呼吸と心の状態をチェックする。仕事中や通勤中にも、時折深呼吸して意識をリセットする。 また、自然の中で静かな時間を過ごすこともおすすめです。禅では「自然と一体になる」ことを重要視しており、自然のリズムを感じることで心のバランスを整えることができます。 こうした習慣を積み重ねることで、トレード中にも冷静な判断力を維持できるようになります。

現代社会におけるゼントレーダーの意義

AIが進化し、アルゴリズムトレードが主流になる時代において、人間の「心の力」はむしろ重要性を増しています。 どれほど優れたプログラムでも、人間のように「今この瞬間の気づき」や「直感的判断」は再現できません。 禅の修行を通して得られる深い洞察力や直感は、人間だからこそ持てる武器です。ゼントレーダーは、テクノロジーと心の調和を図る新しいタイプの投資家として、今後ますます重要な存在となるでしょう。

結論 — ゼントレーダーという生き方

ゼントレーダーとは、単なる投資スタイルではなく「生き方」そのものです。 市場の動きに心を乱さず、常に静かな意識で行動する者。勝ち負けを超えて、成長と理解を求め続ける者。 禅の教えにある「心静かならば、天地自ずから正し」という言葉の通り、心が静まれば世界の見え方が変わります。 トレードとは、自分自身と向き合う修行の場でもある。ゼントレーダーの道を歩むことは、人生そのものを深めることに他ならないのです。

 
 

Copyright © 2023 Colegiul Național Pedagogic „Constantin Cantacuzino”. All Rights Reserved

002bffb762248e499d7b94f5c2c9e8bf