Elevi selectați pentru participarea la mobilitățile de grup în cadrul proiectului Erasmus+

Rezultate finale elevi

Rezultate inițiale elevi

Programare selecție probă orală

Programare selecție probă scrisă

Lista candidaților eligibili

Nr. 8/09.12.2024

 

APEL DE SELECȚIE

a elevilor/cadrelor didactice în vederea participării la activitățile de mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+, 2024-1-RO01-KA121-SCH-000231578 „Our Well-being Matters”

 

Beneficiar: Colegiul Național Pedagogic „Constantin Cantacuzino” Târgoviște
Durata proiectului: 15 luni
Perioada de implementare: 01.06.2024  – 31.08.2025

  1.   OBIECTIVE

Obiectiv 1:

Dezvoltarea, la minim 75 % dintre profesori, a competențelor digitale în vederea optimizării procesului didactic în context pandemic și post-pandemic.

Obiective specifice:

O1.  Formarea la elevi a unei atitudini conștiente privind bunăstarea și siguranță în mediul online până în 2025, cel târziu.

Indicatori de realizare:

  1.     Creșterea cu minimum 30% a numărului elevilor care manifestă atitudini pozitive și responsabile față de recunoașterea și exteriorizarea sentimentelor, a trăirilor legate de fenomenul de bullying și cyberbullying, comparativ cu anul școlar anterior;
  2.     Implicarea a minimum 30% dintre elevi în activități educative școlare și extrașcolare care să contribuie la asigurarea echilibrului fizic și emoțional, până la sfârșitul anului școlar 2024-2025.

O2.  Dezvoltarea competențelor cadrelor didactice de a crea o cultură durabilă în cadrul comunității școlare, care sa asigure securitatea online și cetățenia digitală până în 2025, cel târziu.

Indicatori de realizare:

  1.     Dobândirea aptitudinilor de a integra principiile durabilității în activitățile la clasă, în vederea gestionării situațiilor de criză, pentru 66% dintre cadrele didactice, față de momentul anterior mobilității;
  2.     Dezvoltarea de abilități de utilizare eficientă a metodelor de intervenție și tehnicilor specifice de creștere emoțională și socială a elevilor, pentru cel puțin 66% dintre cadrele didactice, până la sfârșitul anului școlar.

 

Obiectiv 2

Formarea la 75% dintre profesori a abilităților de recunoaștere, conștientizare și combatere a fenomenului de bullying/cyberbullying pentru crearea unui mediu sigur, propice învățării.

Obiective specifice:

O1. Optimizarea practicilor educaționale pentru prevenirea și lupta împotriva fenomenului de bullying/cyberbullying, în vederea asigurării stării de bine, până în 2025.

Indicatori de realizare:

  1.     Integrarea metodologiei well-being în activitățile educative școlare și extrașcolare, cu cel puțin 30% mai mult față de momentul anterior mobilității, pe parcursul anului școlar 2024-2025;
  2.     Participarea activă și responsabilă a beneficiarilor direcți la minim 2 activități de prevenire a bullying-ului și a cyberbullying-ului, pentru crearea unui climat școlar pozitiv.

O2. Dezvoltarea unor noi experiențe de învățare prin implementarea în procesul instructiv-educativ a unor strategii de gestionare și soluționare eficientă a (cyber)bullyingului în școală până în 2025.

Indicator de realizare:

  1.     Îmbunătățirea la minim 66% dintre cadrele didactice a competențelor de creare și aplicare a unor strategii eficiente care să asigure bunăstarea și siguranța în mediul școlar;

 

  1.     MOBILITĂȚI

II.1. Mobilități de grup ale elevilor

Nr. flux Țara Durata activității Număr

participanți

Nr. însoțitori
1.       Spania 5 zile 3 elevi * 1
2. Portugalia 5 zile 3 elevi * 1
3. Turcia 5 zile 3 elevi * 1

 

*3 elevi din categorii dezavantajate  (1* elev/flux)

  • bariere legate de discriminare
  • bariere legate de sisteme de educație și formare
  • diferențe culturale
  • dizabilități
  • bariere economice
  • ü bariere geografice
  • probleme de sănătate
  • bariere sociale

II.2. Mobilități pentru pesonalul didactic – Cursuri

 

Nr. flux Țara Localitate Durata activității Număr participanți Curs Perioada
1 Ungaria  Budapesta 5 zile 3 profesori Preventing and intervening in (cyber)bullying  10-14.02.2024
2 Croația  Split 5 zile 3 profesori Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention  03-07.02.2024
3 Grecia  Lefkada 5 zile 3 profesori Wellbeing and resilience training for teachers  29.04.- 03.05.2024

 

LINK-URI CURSURI

https://www.teacheracademy.eu/course/cyberbullying/#all-sessions

https://www.teacheracademy.eu/course/conflict-management-emotional-intelligence-and-bullying-prevention/#all-sessions

https://school-education.ec.europa.eu/en/learn/courses/wellbeing-and-resilience-training-teachers

 

III.     SELECȚIA ELEVILOR

III.1. Criterii de selecție elevi

  • Elevi NON-VET din clasele V-XI (de la alte profiluri decât matematică-informatică sau pedagogic)
  • Competențe de comunicare în limba engleza – nivel B1-B2
  • Motivarea dorinței de participare, cunoașterea proiectului, competențele care îl recomandă și nevoile de dezvoltare personală.

III.2. Probe selecție elevi

  • Probă scrisă la limba engleză – chestionar Google forms  (70 puncte)
  • Probă orală – interviu în  limba engleză (30 puncte)
  • Motivarea dorinței de participare, informații despre proiect, competențele care îl recomandă și nevoile de dezvoltare personală – chestionar Google forms (100 puncte)

Completarea chestionarului se realizează în maximum 60 de minute. Numai răspunsurile conţinute pe suport digital vor fi evaluate pentru stabilirea punctajului final. O copie a răspunsurilor, baremul de notare și punctajul obținut vor fi transmise pe e-mail în momentul finalizării probei de către toți candidații. Pentru interviu se alocă 10-15 minute per candidat.

Participanții care nu au mai beneficiat de o mobilitate vor primi ca avantaj 20 de puncte, cei care au participat la o mobilitate  vor primi 10 puncte, iar cei care au participat la două sau mai multe mobilități nu vor primi puncte avantaj.

 

III.3. Criterii de evaluare

  • Înțelegerea textului citit și verificarea cunoștințelor de limba engleză (70 puncte)
  • Exprimarea în limba engleză (15 puncte)
  • Interacțiunea în limba engleză (15 puncte)
  • Motivarea dorinței de participare, informații despre proiect, competențele care îl recomandă și nevoile de dezvoltare personală (100 puncte)

 

  1. SELECȚIA CADRELOR DIDACTICE

 

IV.1. Criterii de selecție cadre didactice – participare curs

  • Experiență și formare (CV vizând activitatea din perioada 1.09.2019-31.08.2024 – 20p)
  • Motivarea participării (scrisoare de intenție – 20p)
  • Competențe de comunicare în limba engleză (probă scrisă – 20p) -nivel B1- B2
  • Competențe digitale (10p)
  • Participarea la mobilități Erasmus (10p)
  • Stabilitate pe post/catedră (statut de titular-20p/detașat-10p/suplinitor – 5p)

 

IV.2. Probe selecție cadre didactice – participare curs

  • Curriculum vitae (CV)
  • Scrisoare de intenție
  • Probă scrisă la limba engleză – chestionar Google forms

Completarea chestionarului se realizează în maximum 50 de minute. Numai răspunsurile conţinute pe suport digital vor fi evaluate pentru stabilirea punctajului final. O copie a răspunsurilor, baremul de notare și punctajul obținut vor fi transmise pe e-mail în momentul finalizării probei de către toți candidații.

 

IV.3. Criterii de evaluare cadre didactice – cursuri

  • Evaluare curriculum vitae (documente doveditoare) – 20p
  • participare la stagii de formare (1p/stagiu de formare- maximum 6p)
  • lucrări/articole publicate (1p/lucrare/articol-maximum 5p)
  • activitate metodico-științifică și educativă: referate, lecții demonstrative, organizare/ participare la simpozioane/ sesiuni științifice/ mese rotunde, activități extrașcolare etc. (2p/activitate la nivelul școlii; 3p/activitate la nivel județean; 4p/activitate la nivel național – maximum 9p)
  • Evaluare scrisoare de intenție – 20p
  • motivarea dorinței de participare la mobilitate – 10p
  • precizarea competențelor care îl recomandă – 5p
  • precizarea nevoilor de dezvoltare personală – 5p
  • Înțelegerea textului citit și verificarea cunoștințelor de limba engleză – 20p
  • Competențe digitale – 10p
  • utilizarea TIC în realizarea dosarului de înscriere – 5p
  • susținerea în Google forms a probei scrise la limba engleză – 5p
  • Participare la cursuri în anii școlar 2022-2023, 2023-2024
  • 0 zile de curs – 10p
  • 1-5 zile -5 p
  • Peste  5 zile – nu este eligibil
  • Stabilitate pe post/catedră – 20 p
  • titular – 20p
  • detașat – 10p
  • suplinitor – 5p

 

  1.       ÎNSCRIEREA CANDIDAȚILOR

 

V.1. Înscrierea elevilor (non-vet) la testarea de selecție se realizează online, de către părintele/ tutorele/ reprezentantul legal al elevului, în perioada stabilită prin încărcarea într-un formular, pe linkul https://forms.gle/waYYsM6GkYynMA2r7 ,  a următoarelor documente:

  1. cerere (Anexa 4)
  2. dovada apartenenței la una dintre categoriile dezavantajate, dacă este cazul
  3. acord scris al părintelui (Anexa 5)
  4. declarații de angajament din partea părintelui (Anexa 6)
  5. declarații de angajament din partea elevului (Anexa 7)

Anexele indicate se găsesc pe site-ul unității de învățământ.

Documentele, în ordinea din apel, se încarcă în formular, într-un singur PDF, denumit Gimnaziu_Nume_Prenume sau Liceu_Nume_Prenume. (dimensiunea maximă a fișierului este de 10MB)

Selecția elevilor se face respectând principiul incluziunii si egalitatii de sanse. În grupul țintă de 9 elevi vor fi incluși 3 elevi din categorii dezavantajate, câte 1 elev pe fiecare flux. Aceștia vor adăuga la dosarul de înscriere dovada apartenenței la grupul vulnerabil.

 

V.2. Înscrierea cadrelor didactice, pentru participarea la cursuri, la testarea de selecție se realizează online, în perioada stabilită prin încărcarea într-un formular, pe linkul https://forms.gle/5Lprt32EqFb8YK2k8 , a următoarelor documente:

  1. cerere (Anexa 2),
  2. CV personal în format Europass (semnat și datat)
  3. documente justificative pentru:

3.1.  participare la stagii de formare

3.2. lucrări/articole publicate

3.3. activitate metodico-științifică și educativă: referate, lecții demonstrative; organizare/participare la simpozioane/ sesiuni științifice/ mese rotunde; activități extrașcolare etc.

  1. scrisoare de intenție în format Europass, în care isi motiveaza dorinta de participare la mobilitate, competențele care îl recomandă și nevoile de dezvoltare personală
  2. declarație de angajament (Anexa 3)

Anexele indicate se găsesc pe site-ul unității de învățământ.

Documentele, în ordinea din apel, se încarcă în formular într-un singur PDF, denumit CURS_Nume_Prenume. (dimensiunea maximă a fișierului este de 10MB)***

Candidații vor fi selectați în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute.

  1.   CALENDARUL SELECȚIEI
Nr.crt. Data/Perioada Activitatea
1. 9.12.2014-18.12.2024 înscriere online
2. 19.12.2024 afișarea listei candidaților eligibili și a calendarului privind desfășurarea probelor de selecție
3. 20.12.2024 desfășurarea probelor
4. 20.12.2024 afișarea rezultatelor înainte de contestații
5. 23.12.2024, 8:00-12:00 depunerea online a contestațiilor pe mailul unității de învățământ
6. 23.12.2024, 18:00 afișarea rezultatelor finale.

Procedura de selectie+Anexe