Apel de selecție a elevilor și a cadrelor didactice

în vederea participării la activitățile de mobilitate din cadrul proiectului 

Erasmus+ nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000222393

  SELECȚIA  ELEVILOR Criterii de selecție:
  • apartenența la grupul țintă: elevi din clasele a X-a și a XI-a de la specializarările învățător-educatoare, educator-puericultor sau matematică-informatică (cu vârsta minimă de 16 ani);
  • disponibilitatea de a participa la toate activitățile din cadrul proiectului;
  • minimum 80 de puncte la evaluarea participării în proiecte Erasmus+ VET anterioare (dacă este cazul);
  • competențe de comunicare în limba engleză de nivel B1+;
  • competențe de specialitate;
  • cunoașterea proiectului și nevoia de formare profesională în acord cu obiectivele acestuia.
  Înscrierea elevilor la selecție se realizează online, de către părintele/ tutorele/ reprezentantul legal al elevului, în perioada stabilită, prin încărcarea în formularul de înscriere a următoarelor documente:
  1. cerere (Anexa 4)
  2. copie C.I.
  3. dovada apartenenței la grupul țintă (adeverință de elev);
  4. dovada apartenenței la una dintre categoriile dezavantajate, dacă este cazul;
  5. acordul scris al părintelui (Anexa 5)
  6. declarație-angajament din partea părintelui (Anexa 6)
  7. declarație-angajament din partea elevului (Anexa 7)
Anexele indicate se găsesc pe site-ul unității de învățământ și pe panoul virtual din Classroom. Documentele, în ordinea de mai sus, se încarcă în formular, într-un singur PDF, denumit Specializare_Nume_Prenume (dimensiunea maximă a fișierului este de 10MB).   În vederea respectării principiului incluziunii și egalitatii de sanse, în grupul țintă vor fi incluși 4 elevi din categorii  dezavantajate, astfel:
  • 2 elevi de la clasele a X-a și 4 de la clasele a XI-a,, specializarea învățător-educatoare; 
  • 4 elevi de la clasa a X-a și 2 de la clasa XI-a, specializarea educator-puericultor; 
  • 2 elevi de la clasele a X-a și 2 de la XI-a, specializarea matematică-informatică.
Categoriile dezavantajate sunt următoarele:
  • bariere legate de discriminare
  • diferențe culturale
  • bariere economice
  • bariere geografice
  • probleme de sănătate
  • bariere sociale
  Probe selecție elevi 1.Chestionar online vizând:
  • motivarea dorinței de participare – 40 de puncte
  • informații despre proiect – 20 de puncte
  • cunoștințe de specialitate (informatică pentru elevii de la specializarea matematică-informatică/discipline psihologice si pedagogice pentru elevii de la profilul pedagogic) – 40 de puncte
  • competențe lingvistice – limba engleză – 70 de puncte.
  1. Interviu în  limba engleză (30 puncte).
  Evaluare/Examinare Completarea chestionarului se realizează în maximum 60 de minute. Numai răspunsurile conţinute pe suport digital vor fi evaluate pentru stabilirea punctajului final. O copie a răspunsurilor, baremul de notare și punctajul obținut vor fi transmise pe e-mail în momentul finalizării probei de către toți candidații. Pentru interviu se alocă 10-15 minute per candidat. Participanții care nu au mai beneficiat de o mobilitate VET vor primi ca avantaj 20 de puncte, iar cei care au mai participat la o mobilitate VET vor primi 10 puncte.   Supravegherea candidaților va fi asigurată de unul-doi supraveghetori în fiecare sală de concurs. Candidații vor părăsi sala doar după  trimiterea formularului.  Sălile în care se susțin probele vor fi monitorizate audio-video.   Candidații vor fi selectați în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute, elevii din categorii dezavantajate fiind ierarhizați separat.   SELECȚIA CADRELOR DIDACTICE Criterii de selecție – cadre didactice
  • apartenența la grupul țintă: profesori metodiști
  • disponibilitatea de a participa la toate activitățile din cadrul proiectului;
  • competențe de comunicare în limba engleză;
  • cunoașterea proiectului și nevoia de dezvoltare profesională în acord cu obiectivele acestuia.
  Înscrierea cadrelor didactice la selecție se realizează online, în perioada stabilită, prin încărcarea în formularul de înscriere  a următoarelor documente:
  1. cerere (Anexa 2)
  2. copie C.I.
  3. dovada apartenenței la grupul țintă (adeverință profesor metodist)
  4. curriculum vitae, însoțit de documentele justificative
  5. scrisoare de intenție
  6. declarație-angajament (Anexa 3)
Documentele, în ordinea de mai sus, se încarcă în formular, într-un singur PDF, denumit Job_Nume_Prenume (dimensiunea maximă a fișierului este de 10MB).   Probe selecție cadre didactice
  1. Evaluare curriculum vitae (documente doveditoare) – 20p (Anexa 8)
  2. Evaluare scrisoare de intenție – 20p (Anexa 9)
  3. Chestionar online vizând:
  • descrierea proiectului – 20 de puncte
  • înțelegerea textului citit și verificarea cunoștințelor de limba engleză – 20p
  1. Evaluare competențe digitale:
  • utilizarea TIC în realizarea dosarului de înscriere – 5p
  • susținerea în google forms a probei scrise la limba engleză – 5p
  1. Participarea la cursuri de formare VET  în perioada 2021-2024
  • 0 zile de cursuri de formare – 10p
  • 1-5 zile -5p
  • Peste  5 zile – 0p
  1. Stabilitate pe post/catedră
  • titular – 10p
  • detașat – 7p
  • suplinitor – 5p
  Evaluare Completarea chestionarului se realizează în maximum 50 de minute. Numai răspunsurile conţinute pe suport digital vor fi evaluate pentru stabilirea punctajului final. O copie a răspunsurilor, baremul de notare și punctajul obținut vor fi transmise pe e-mail în momentul finalizării probei de către toți candidații.   Supravegherea candidaților va fi asigurată de unul-doi supraveghetori în fiecare sală de concurs. Candidații vor părăsi sala doar după  trimiterea formularului.  Sălile în care se susțin probele vor fi monitorizate audio-video.   Candidații vor fi selectați în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute.   CONTESTAȚII Eventualele contestații se depun online la adresa de email colegiulcantacuzino.tgv@scolidb.ro , conform calendarului.   Contestațiile vor fi rezolvate de Comisia pentru soluționarea contestaţiilor. Profesorii evaluatori din comisia de contestaţii vor  reevalua lucrările, iar punctajele stabilite de  evaluatori după contestaţii rămân definitive. Pot fi contestate doar probele scrise din cadrul selecției.   CALENDARUL SELECȚIEI  
Depunerea candidaturilor 10 -18 decembrie 2024
Verificarea dosarelor și afișarea listei cu candidații eligibili 19 decembrie 2024
Susținerea probei de selecție  20 decembrie 2024, ora 9.00
Afișarea rezultatelor înainte de contestații 20 decembrie 2024, ora 14.00
Depunerea și rezolvarea eventualelor contestații colegiulcantacuzino.tgv@scolidb.ro 20 decembrie 2024, orele 14.00 – 16.00 
Rezultate finale. Afișarea listei participanților și a rezervelor. 23 decembrie 2024