Proiect nr. 2025-1-RO01-KA121-VET-000339698
LEARNING TOGETHER
Finanțat de Uniunea Europeană în cadrul programului ERASMUS

Beneficiar: Colegiul Național Pedagogic „Constantin Cantacuzino” Târgoviște

Durata proiectului: 15 luni

Perioada de implementare: 01.06.2025 – 31.08.2026

Buget aprobat: 99500 euro

Grup țintă:

  • elevi – specializarea învățător-educatoare: clasele a X-a,  clasele a XI-a,  clasele a XII-a
  • elevi – specializarea educatoar-puericultor: clasele a X-a,  clasele a XI-a
  • elevi – specializarea matematica-informatică: clasele a X-a,  clasele a XI-a
  • profesori VET

OBIECTIVE

Obiectiv general:

Formarea elevilor de la profilurile pedagogic și matematică-informatică pentru a crea soluții educaționale incluzive, integrând tehnologia în sprijinul copiilor cu nevoi speciale, până în 2027.

Obiective specifice:

O.S.1.

Dezvoltarea competențelor de mentorat la minimum 60% dintre profesorii metodiști, în vederea utilizării eficiente, în cadrul practicii de specialitate de la profilul pedagogic, a strategiilor didactice și a tehnologiilor educaționale incluzive, pentru integrarea eficientă a elevilor cu nevoi educaționale speciale în învățământul de masă, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.

Indicator de realizare 1.1.:

Elaborarea manualului incluziunii: Strategii și resurse pentru integrarea elevilor cu nevoi speciale.

O.S.2.

Îmbunătățirea competențelor digitale creative la minimum 30% dintre elevii de la specializarea matematică-informatică, prin dezvoltarea de aplicații educaționale interactive pentru dispozitive mobile, cu funcționalități de accesibilitate pentru copiii cu CES, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.

Indicator de realizare 2.1

Realizarea unei aplicații educaționale pentru dispozitive mobile care integrează cel puțin 3 funcționalități de accesibilitate pentru copiii cu CES.

Indicator de realizare 2.2

Crearea unui portofoliu digital prin colaborarea dintre elevi de la specializarea matematică-informatică și elevi de la profilul pedagogic, „Tech4All: Călătoria digitală a aplicațiilor incluzive”, care să includă prezentarea procesului de dezvoltare a aplicației mobile educaționale incluzive, lecții învățate și impactul asupra procesului de învățare, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.

O.S.3.

Îmbunătățirea competențelor de adaptare a activităților educaționale prin raportare la particularitățile deficiențelor identificate la copii cu nevoi speciale, la minimum 50% dintre elevii de la profilul pedagogic, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.

Indicator de realizare 3.1

Elaborarea de către profesorii metodiști a unui instrument de identificare a diferitelor tipuri de deficiență pe baza particularităților acestora, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.

Indicator de realizare 3.2

Completarea instrumentului de identificare a diferitelor tipuri de deficiență de către cel puțin 50% dintre elevii de la profilul pedagogic, la practica pedagogică de specialitate, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.

Indicator de realizare 3.3

Organizarea evenimentului „Zilele educației incluzive”, unde elevii de la profilul pedagogic vor prezenta activitățile educaționale incluzive dezvoltate pentru copiii cu CES, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.

MOBILITĂȚI

Mobilități pe termen scurt pentru elevi

Mobilități pentru personalul didactic – cursuri

Curs „Successful Strategies for Teaching Students with Special Needs in Every Classroom”: https://www.teacheracademy.eu/course/teaching-students-with-special-needs/

Mobilități pentru experți invitați