Listă nominală a participanților la mobilități
ANUNȚ!
Eventualele contestații ale probei scrise din cadrul selecției se vor depune pe e-mailul unității de învățământ (colegiulcantacuzino.tgv@scolidb.ro) în data de 20.10.2025, între orele 8:00 și 12:00.
REZULTATE INITIALE SELECTIE ELEVI
ELEVI ÎNSCRIȘI LA CONCURSUL DE SELECȚIE
PROGRAMAREA ELEVILOR LA PROBA SCRISA
PROGRAMAREA ELEVILOR LA PROBA ORALĂ
Nr. 08/03.10.2025
APEL DE SELECȚIE
a elevilor/cadrelor didactice, în vederea participării la activitățile de mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+, 2025 SCH – 000339807 – Green Minds for a Sustainable Planet
Beneficiar: Colegiul Național Pedagogic „Constantin Cantacuzino”, Târgoviște
Durata proiectului: 15 luni
Perioada de implementare: 01.06.2025 – 31.08.2026
Buget: 41062 euro
- OBIECTIVE
OBIECTIV GENERAL 1
Dezvoltarea competențelor ecologice ale cadre didacticelor și ale elevilor prin implementarea unor inițiative educaționale durabile de protejare a mediului și combatere a schimbărilor climatice, până în 2031
Obiective specifice:
O1. Formarea la elevi a unei atitudini proactive privind protejarea mediului și combaterea schimbărilor climatice până în 2026, cel târziu.
Indicatori de realizare:
1.Creșterea cu minimum 30% a numărului de elevi care manifestă atitudini pozitive și responsabile față de mediul înconjurător, comparativ cu anul școlar anterior;
- Implicarea a minimum 30% dintre elevi în activități educative școlare și extrașcolare care să contribuie la protejarea mediului înconjurător, având în vedere și schimbările climatice, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.
O2. Implementarea inițiativelor inovatoare din cadrul programului ECO-SCHOOL, la nivel școlar, care să promoveze protecția mediului și să contribuie activ la combaterea schimbărilor climatice, până în 2026, cel târziu.
Indicatori de realizare:
- Dezvoltarea aptitudinilor de integrare a principiilor de protejare a mediului și sustenabilitate în activitățile la clasă, în vederea gestionării problemelor ecologice actuale, pentru 66% dintre cadrele didactice, față de momentul anterior mobilității;
- Participarea activă și responsabilă a beneficiarilor direcți la minimum 2 activități de ecologizare și de protejare a mediului, pentru crearea unui climat școlar pozitiv.
OBIECTIV GENERAL 2
Formarea a minimum 50% dintre cadre didactice pentru abordarea educației și prin activități outdoor, în vederea asigurării echilibrului fizic și emoțional, în condițiile digitalizării, până cel târziu în 2031.
Obiective specifice:
O1. Dobândirea principiilor de bază ale învățării în mediul înconjurător și în aer liber, precum și a tehnicilor de învățare și a modului de implementare a acestora în activitățile de predare, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.
Indicatori de realizare:
- Formarea la cadre didactice a atitudinilor pozitive față de integrarea acțiunilor de protejare a mediului în actul didactic, prin aplicarea cunoștințelor privind ecologizarea și sustenabilitatea în minimum 2 activități (elevi, cadre didactice), până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.
- Asigurarea echilibrului fizic și emoțional în activitățile de învățare în sistem blended learning/online, pentru minimum 50% dintre elevii incluși în eșantionul reprezentativ al cercetării, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.
O2. Dezvoltarea unor noi experiențe de învățare prin implementarea unei culturi pozitive, productive și durabile în sala de clasă, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.
Indicatori de realizare:
- Elaborarea unui plan de acțiune pentru reducerea deșeurilor de plastic în școală, împuternicind elevii să acționeze pentru un viitor mai sustenabil.
- Îmbunătățirea motivației pentru învățare, a gradului de participare activă la lecții într-un mediu curat ecologic, pentru minimum 50% dintre elevii incluși în eșantionul reprezentativ al cercetării, până la sfârșitul anului școlar 2025-2026.
- MOBILITĂȚI
II.1. Mobilități de grup ale elevilor
Mobilitățile de grup pentru elevi:
- 2 fluxuri a câte 5 elevi și un profesor însoțitor
- 1 flux de 4 elevi și un profesor însoțitor care se vor deplasa cu mijloc de transport GREEN
*5 elevi din categorii dezavantajate
- bariere legate de discriminare
- bariere legate de sisteme de educație și formare
- diferențe culturale
- dizabilități
- bariere economice
- bariere geografice
- probleme de sănătate
- bariere sociale
* Una dintre mobilități se va desfășura în sistem blended.
II.2. Mobilități pentru pesonalul didactic – Cursuri
- 3 cursuri a câte 3 cadre didactice
* Unul dintre cursuri se va desfășura în sistem blended.
* Deplasarea la unul dintre cursuri se va realiza cu transport green.
LINK-URI CURSURI
Green Future: Mapping a Plastic-Free Living – Porto, Portugalia
https://school-education.ec.europa.eu/en/learn/courses/green-future-mapping-plastic-free-living
Outdoor Education activities for Health and Environmental Awareness – Granada, Spania
Sustainable Education: Climate Change and Eco-Schools – Budapesta, Ungaria
https://erasmusmobilityacademy.com/courses/sustainable-education-climate-change-and-eco-schools/
II.3. Mobilități pentru pesonalul didactic – Job shadowing
- 2 cadre didactice
III. SELECȚIA ELEVILOR
III.1. Criterii de selecție elevi
- Elevi NON-VET, cu vârsta cuprinsă între 10 și 17 ani (de la alte profiluri decât matematică-informatică sau pedagogic)
- Competențe de comunicare în limba engleză – nivel B1-B2 (punctaj minim calificare 60 puncte)
- Motivarea dorinței elevului de participare, cunoașterea proiectului, competențele care îl recomandă și nevoile de dezvoltare personală.
- Competențe digitale (Elevii se vor conecta pe contul de școală, de aceea este necesar să cunoască datele de conectare. Imposibilitatea conectării la cont din cauze neimputabile organizatorilor înseamnă eliminarea din selecție.)
III.2. Probe selecție elevi
- Probă scrisă la limba engleză – chestionar Google Forms (70 puncte)
- Probă orală – interviu în limba engleză (30 puncte)
- Motivarea dorinței elevului de participare, informații despre proiect, competențele care îl recomandă și nevoile de dezvoltare personală – chestionar Google Forms (10 puncte)
- Competențe digitale – 10p
- Participanții care nu au mai beneficiat de o mobilitate vor primi ca avantaj 10 de puncte, cei care au participat la o mobilitate vor primi 5 puncte, iar cei care au participat la două sau mai multe mobilități nu vor primi puncte avantaj.
Completarea chestionarului se realizează în maximum 60 de minute. Numai răspunsurile conţinute pe suport digital vor fi evaluate pentru stabilirea punctajului final. O copie a răspunsurilor, baremul de notare și punctajul obținut vor fi transmise pe email în momentul finalizării probei de către toți candidații. Pentru interviu se alocă 10-15 minute per candidat.
III.3. Criterii de evaluare
- Înțelegerea textului citit și verificarea cunoștințelor de limba engleză (70 puncte)
- Exprimarea în limba engleză (15 puncte)
- Interacțiunea în limba engleză (15 puncte)
- Motivarea dorinței de participare, informații despre proiect, competențele care îl recomandă și nevoile de dezvoltare personală (10 puncte)
- Participare la mobilități Erasmus+ (10p)
- Competențe digitale – 10p
- utilizarea TIC în realizarea dosarului de înscriere – 5p
- susținerea în Google Forms a probei scrise la limba engleză – 5p
- SELECȚIA CADRELOR DIDACTICE
IV.1. Criterii de selecție cadre didactice – participare curs
- Experiență și formare (CV vizând activitatea din perioada 1.09.2020-31.08.2025 – 20p)
- Motivarea participării (scrisoare de intenție – 20p)
- Competențe de comunicare în limba engleză (probă scrisă – 20p) – nivel B1- B2
- Competențe digitale (10p)
(Candidații se vor conecta pe contul de școală, de aceea este necesar să cunoască datele de conectare. Imposibilitatea conectării la cont din cauze neimputabile organizatorilor înseamnă eliminarea din selecție.)
- Participarea la mobilități Erasmus+ (10p)
- Stabilitate pe post/catedră (statut de titular – 20p/ detașat – 0p/ suplinitor – 5p)
IV.1.a) Probe selecție cadre didactice – participare curs
- Curriculum vitae (CV)
- Scrisoare de intenție
- Probă scrisă la limba engleză – chestionar Google forms
Completarea chestionarului se realizează în maximum 30 de minute. Numai răspunsurile conținute pe suport digital vor fi evaluate pentru stabilirea punctajului final. O copie a răspunsurilor, baremul de notare și punctajul obținut vor fi transmise pe email în momentul finalizării probei de către toți candidații.
IV.1.b) Criterii de evaluare cadre didactice – cursuri
- Evaluare curriculum vitae (documente doveditoare) – 20p
- participare la stagii de formare (1p/stagiu de formare – maximum 6p)
- lucrări/articole publicate (1p/lucrare/articol – maximum 5p)
- activitate metodico-științifică și educativă: referate, lecții demonstrative, organizare/ participare la simpozioane/ sesiuni științifice/ mese rotunde, activități extrașcolare etc. (2p/activitate la nivelul școlii; 3p/activitate la nivel județean; 4p/activitate la nivel național – maximum 9p)
- Evaluare scrisoare de intenție – 20p
- motivarea dorinței de participare la mobilitate – 10p
- precizarea competențelor care îl recomandă – 5p
- precizarea nevoilor de dezvoltare personală – 5p
- Înțelegerea textului citit și verificarea cunoștințelor de limba engleză – 20p
- Competențe digitale – 10p
- utilizarea TIC în realizarea dosarului de înscriere – 5p
- susținerea în Google Forms a probei scrise la limba engleză – 5p
- Participare la cursuri în anii școlar 2022-2023, 2023-2024, 2024-2025
- 0 zile de curs – 10p
- 1-5 zile – 5 p
- Peste 5 zile – nu este eligibil
- Stabilitate pe post/catedră – 20 p
- titular – 20p
- detașat – 10p
- suplinitor – 5p
IV.2. Criterii de selecție cadre didactice – job shadowing
- Experiență și formare (CV vizând activitatea din perioada 1.09.2020-31.08.2025 – 20p)
- Motivarea participării (scrisoare de intenție – 20p)
- Competențe de comunicare în limba engleză (probă scrisă – 20p) – nivel B1- B2
- Competențe digitale (10p)
(Candidații se vor conecta pe contul de școală, de aceea este necesar să cunoască datele de conectare. Imposibilitatea conectării la cont din cauze neimputabile organizatorilor înseamnă eliminarea din selecție.)
- Stabilitate pe post/catedră (statut de titular – 20p/detașat – 10p/suplinitor – 5p)
IV.2.a) Probe selecție cadre didactice – participare job shadowing
- Curriculum vitae (CV)
- Scrisoare de intenție
- Probă scrisă la limba engleză – chestionar Google Forms
Completarea chestionarului se realizează în maximum 30 de minute. Numai răspunsurile conținute pe suport digital vor fi evaluate pentru stabilirea punctajului final. O copie a răspunsurilor, baremul de notare și punctajul obținut vor fi transmise pe email în momentul finalizării probei de către toți candidații.
IV.2.b) Criterii de evaluare cadre didactice – job shadowing
- Evaluare curriculum vitae (documente doveditoare) – 20p
- participare la stagii de formare (1p/stagiu de formare- maximum 6p)
- lucrări/articole publicate (1p/lucrare/articol – maximum 5p)
- activitate metodico-științifică și educativă: referate, lecții demonstrative, organizare/ participare la simpozioane/ sesiuni științifice/ mese rotunde, activități extrașcolare etc. (2p/activitate la nivelul școlii; 3p/activitate la nivel județean; 4p/activitate la nivel național – maximum 9p)
- Evaluare scrisoare de intenție – 20p
- motivarea dorinței de participare la mobilitate – 10p
- precizarea competențelor care îl recomandă – 5p
- precizarea nevoilor de dezvoltare personală – 5p
- Înțelegerea textului citit și verificarea cunoștințelor de limba engleză – 20p
- Competențe digitale – 10p
- utilizarea TIC în realizarea dosarului de înscriere – 5p
- susținerea în Google Forms a probei scrise la limba engleză – 5p
- Stabilitate pe post/catedră – 20 p
- titular – 20p
- detașat – 10p
- suplinitor – 5p
- ÎNSCRIEREA CANDIDAȚILOR
V.1. Înscrierea elevilor (NON-VET) la testarea de selecție se realizează online, de către părintele/ tutorele/ reprezentantul legal al elevului, în perioada stabilită prin încărcarea într-un formular, pe linkul https://forms.gle/2wu37JfRAvo3KdNT6 , a următoarelor documente:
- cerere (Anexa 4);
- dovada apartenenței la una dintre categoriile dezavantajate, dacă este cazul;
- acord scris al părintelui (Anexa 5);
- declarație de angajament din partea părintelui (Anexa 6);
- declarație de angajament din partea elevului (Anexa 7).
Anexele indicate se găsesc pe site-ul unității de învățământ.
Documentele, în ordinea din apel, se încarcă în formular, într-un singur PDF, denumit 10-12_Nume_Prenume(elev), 13-15_Nume_Prenume(elev) sau 16-17_Nume_Prenume(elev). (dimensiunea maximă a fișierului este de 10MB)
Selecția elevilor se face respectând principiul incluziunii și al egalității de șanse. În grupul-țintă de 14 elevi vor fi incluși 5 elevi din categorii dezavantajate. Aceștia vor adăuga la dosarul de înscriere dovada apartenenței la grupul vulnerabil.
V.2. Înscrierea cadrelor didactice la testarea de selecție se realizează online, în perioada stabilită prin încărcarea într-un formular, pe linkul https://forms.gle/5FJtdigkowi9wq636 , a următoarelor documente:
- cerere (Anexa 2),
- CV personal în format Europass (semnat și datat)
- documente justificative pentru:
3.1. participare la stagii de formare
3.2. lucrări/articole publicate
3.3. activitate metodico-științifică și educativă: referate, lecții demonstrative; organizare/participare la simpozioane/ sesiuni științifice/ mese rotunde; activități extrașcolare etc.
- scrisoare de intenție în format Europass, în care își motivează dorința de participare la mobilitate, competențele care îl recomandă și nevoile de dezvoltare personală
- declarație de angajament (Anexa 3)
Anexele indicate se găsesc pe site-ul unității de învățământ.
Documentele, în ordinea din apel, se încarcă în formular într-un singur PDF, denumit CURS_Nume_Prenume sau JOB_Nume_Prenume. (dimensiunea maximă a fișierului este de 10MB)***
Candidații vor fi selectați în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute.
- CALENDARUL SELECȚIEI
Nr.crt. | Data/Perioada | Activitatea |
1. | 3.10.2025-12.10.2025 | înscriere online |
2. | 14.10.2025 | afișarea listei candidaților eligibili și a calendarului privind desfășurarea probelor de selecție |
3. | 17.10.2025, ora 10:00 | desfășurarea probelor |
4. | 17.10.2025 | afișarea rezultatelor înainte de contestații |
5. | 20.10.2025, 8:00-12:00 | depunerea online a contestațiilor pe emailul unității de învățământ |
6. | 20.10.2025, 18:00 | afișarea rezultatelor finale |
Coordonator proiect,
prof. Tomescu Raluca-Veronica,
Președinte selecție,
Prof. Nedelcu Claudia
Director,
Prof. Mareș Silvia